پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی » سلامت » پنج قانون مهم برای خوردن صبحانه

پنج قانون مهم برای خوردن صبحانه

سلامت | 1395-12-02 | ۵۴۴ بازدید | نظرات

فیبر مصرف کنید: از آنجایی هضم فیبر طولانی تر است، پس مصرف آن در صبح می تواند ساعات طولانی شما را سیر نگه دارد و تا قبل از ظهر احساس گرسنگی نکنید.

عکس, پنج قانون مهم برای خوردن صبحانه
در اولین زمان ممکن صبحانه بخورید: تحقیقات نشان داده است که اگر در اول صبح صبحانه بخورید، سیستم متابولیک بدن سریع تر به کار می افتد. زمان صرف صبحانه حداکثر  تا یک ساعت بعد از بیدار شدن باید باشد.
پروتئین بیشتر و شکر کمتری مصرف کنید: شکر کالری زیادی دارد و در عوض انرژی زیادی برای بدن به همراه ندارد، ولی مصرف پروتئینی مانند تخم مرغ باعث می شود هم احساس سیری داشته باشید، هم انرژی زیادی کسب کنید و هم  پر کالری نیست خصوصا اگر آب پز باشد.
مقدار غذا را در نظر بگیرید: درست است که صبحانه باید آنقدر پربار باشد که کاملا سیر شوید ولی مقدار کالری مصرفی در هر پرس صبحانه نباید بیش از ۳۵۰۰ کالری باشد. همیشه سعی کنید این مقدار را محاسبه کنید.
همیشه صبحانه بخورید: هیچوقت از صرف صبحانه نگذرید، خصوصا اگر به فکر کاهش وزن هستید. خوردن در صبح باعث می شود کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.


مطالب پربازدید

نظرات