پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی » سلامت » عادتهای اشتباهی که باعث کمردرد میشود

عادتهای اشتباهی که باعث کمردرد میشود

سلامت | 1395-11-29 | ۵۸۳ بازدید | نظرات

کمردرد، مشکل شایعی است که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن روبه‌رو می‌شوند. آمار نشان می‌دهد که ۸۰درصد از افراد در دوران زندگی خود حداقل یک‌مرتبه به‌علت کمردرد به پزشک مراجعه کرده‌اند. در زمینه کمردرد و راه‌های درمان و پیشگیری از آن راه حل هایی را به شما توصیه میکنیم.همراه ما باشید…

این عادات می توانند کمردرد شما را شدیدتر کنند و درد آن را افزایش دهند

اولین عامل کمردرد : انداختن کیف روی یک شانه

عکس, عادتهای اشتباهی که باعث کمردرد میشود

برخی افراد همیشه کیف خود را روی شانه ی راست و برخی دیگر روی شانه ی چپ شان می اندازند. در واقع حمل کیف روی شانه به عادت هر فرد بستگی دارد. با این حال این عادت امکان بروز کمردرد را افزایش می دهد، بخصوص اگر کیف تان سنگین باشد.

برای پیشگیری از این مشکل بهتر است تعادل بدن را حفظ کرده و هر از گاهی جای کیف را روی شانه تان عوض کنید.

دومین عامل کمردرد : پوشیدن کفش پاشنه بلند

اگر کمردرد دارید وقت آن رسیده است که کفش های پاشنه بلندتان را درآورید. البته منظورمان این نیست که سراغ کفش های خیلی تخت بروید. پاشنه کفش باید بین دو تا سه سانتی متر باشد و به خوبی از پاها محافظت کند. در حین خرید کفش حواستان باشد که دارید پوشاکی برای قلب دوم تان خریداری می کنید. بنابراین کیفیت و راحتی کفش را فدای قیمت آن نکنید. از کفش های طبی با زیره و کفه های باکیفیت استفاده کنید.

سومین عامل کمردرد : خوابیدن روی تشک های غیراستاندارد و خراب

تشک های غیراستاندارد و کهنه و خراب سطح ناصافی دارند. عدم راحتی روی این تشک ها به کمر آسیب می زند. یک تشک خوب باید سطح صافی داشته باشد و به خوبی از بدن و بخصوص کمرتان محافظت کند. تشک تخت استاندارد باید فنرهای قوی داشته باشد و از الیاف باکیفیت و ضدحساسیت تهیه شده باشد. نرمی و سفتی آن باید متناسب باشد، به طوری که پستی و بلند بدن را پر کند. تشک خوب نباید زیاد نرم یا زیاد سفت باشد.

توجه داشته باشید که حالت خوابیدن شما نیز در بروز کمردرد بی تاثیر نیست. اگر روی شکم می خوابید یا عادت دارید که بازوهایتان را زیر بالش بگذارید، بیشتر دچار کمردرد خواهید شد. حواستان باشد که بالشت تان زیاد بلند یا کوتاه نباشد و گردن تان در راستای کمرتان قرار بگیرد.

چهارمین عامل کمردرد : عضلات کمرتان را منقبض می کنید

اولین کاری که هر فرد مبتلا به کمردرد، برای مقابله با درد انجام می دهد، انقباض عضلات و ثابت نگه داشتن کمر است. اما برای تسکین کمردرد این عادت نادرست است، چون در این صورت فشار بیشتری به کمر وارد می شود. برای مقابله با کمردرد می توانید روی یک سطح مسطح مانند تشت یوگا دراز بکشید. گردن تان را روی یک بالش مناسب (نه چندان بلند) قرار دهید. عضلاتتان را شل و سفت کنید. بهتر است به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در این حالت دراز بکشید و عضلات را به آرامی ورزش بدهید. انجام روزانه ی این حرکات باعث تسکین کمردردتان می شود.


مطالب پربازدید

نظرات