پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی » سلامت » راه هایی برای زیاد کردن هوش و یک خوراکی موثر

راه هایی برای زیاد کردن هوش و یک خوراکی موثر

سلامت | ۲۶ آبان۱۳۹۴ | 4972 بازدید | نظرات

اگر دوست دارید خیلی باهوش تر از آنی شوید که الان هستید یا اینکه دوست دارید شریک زندگی یا فرزند شما باهوش تر شود حتما این مقاله را بخوانید:

خوردن قرص امگا ۳ کمک زیادی به تقویت حافظه و زیاد شدن هوش می کند پس حتما غذاهای دریایی مصرف کنید یا اینکه کپسول امگا ۳ مصرف کنید از کپسولهایی مصرف کنید که فاقد جیوه باشند.  هم چنین:

 
۱. ذهن‌پویی (مدیتیشن) داشته‌باشید

پژوهشی که توسط دانشگاه اورگون و پژوهشکده‌ی عصب‌نگاری دانشگاه تگزاس انجام‌شده‌بود نشان‌داده‌است ذهن‌پویی می‌تواند انعطاف‌پذیری عصبی ذهن شما را افزایش‌دهد.

از شرکت‌کنندگان در این پژوهش خواسته‌شد به مدت ۵ روز، روزی ۲۰ دقیقه تن‌پویی انجام‌دهند، ‌و روی نفس‌کشیدن، حالت بدن و تصورات ذهنی تمرکز کنند. پژوهشگران دریافتند این تمرین، بهره‌وری ماده‌ی سفید مغز آنها را بهبود بخشیده‌است و دقت و هوش سیال آنها را به‌شکلی چشمگیر افزایش داده‌است.
۲. از نقطه‌نظرهای جدید استقبال‌کنید:گسترش شبکه‌ی اجتماعی خود با دیگر آدم‌ها و توجه‌کردن به نقطه‌نظراتشان، یکی دیگر از راه‌های افزایش هوش است. این کار ذهن شما را به روی فرصت‌ّهای جدید باز می‌کند و به رشد ذهنی شما کمک می‌کند. یادگیری، قرار دادن خود در معرض اطلاعات جدید است، و ملاقات با آدم‌ّهای جدید این فرآیند را تسهیل می‌کند؛ به‌ویژه وقتی نقطه‌نظراتشان در تضاد با نقظه‌نظرات شما باشد.رشه در کتاب نبوغ همه‌ی ما می‌نویسد: “ذهن‌تان را باز کنید و به استدلال‌هایی که بی‌منطق به‌نظر می‌رسند گوش‌دهید، و سعی‌کنید نوعی منطق در آنها پیدا کنید.”
۳. انگیزه پیدا کنید:شِنک در کتاب نبوغ همه‌ی ما می‌نویسد که رسیدن به دستاوردهای غیرمعمول به انگیزه نیاز دارد. “باید آن چیز را بخواهید؛ چنان آن چیز را بخواهید که هرگز تسلیم نشوید و آماده‌باشید زمان، پول، خواب، ‌دوستی یا حتی آبرویتان را فدای آن کنید.”

انگیزه می‌تواند خودآگاه یا ناخودآگاه باشد و از منابع گوناگونی چون الهام، استیصال، کین‌خواهی یا حسرت آینده نشأت گرفته‌باشد.
۴. ورزش‌های هوای آزاد موثر بر قلب و عروق انجام‌دهید…پژوهشی در دانشگاه گوتنبرگ سوئد نشان داده‌است تناسب اندام قلبی-عروقی می‌تواند هوش زبانی شما را افزایش دهد و حافظه‌ی بلندمدت‌تان را بهبود بخشد.محقق مسئول این پژوهش در نشریه‌‌ی مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم می‌نویسد: “افزایش تناسب اندام قلبی-عروقی با عملکرد ذهنی بهتر همراه بوده‌است؛ حال آن‌که‌ قدرت جسمانی تنها به‌شکل ضعیفی با هوش ارتباط دارد.”
۵. با بازی‌های ویدیویی خودتان را سرگرم‌کنید:ممکن است بازی‌های ویدیویی راه خوبی برای وقت تلف‌کردن به‌نظر برسند، اما وقت‌گذراندن با آنها حقیقتا می‌تواند رشد عصب‌ّها را تقویت‌کند و ارتباط میان بخش‌ّهای مختلف مغز را که مسئول مکان‌یابی بدن، تنظیم حافظه و برنامه‌ریزی راهبردی هستند، بهبود می‌بخشد. در پژوهشی که توسط موسسه‌ی توسعه‌ی علوم انسانی مکس پلانک و دانشگاه علوم پزشکی شاریتیه در برلین انجام‌شد، پژوهشگران دریافتند بازی‌های ویدیویی نظیر سوپر ماریو با بهبود وظایف حسی، ادراکی و توجهی برای ذهن مفید واقع می‌شوند.بازی‌های ویدیویی همچنین می‌توانند خنثی‌کننده‌ی تاثیرات منفی کهنسالی روی ذهن باشند. در پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا در سن‌فرانسیسکو انجام‌شد، پژوهشگران دریافتند یک بازی سه‌بعدی شبیه‌سازی رانندگی می‌تواند توانایی‌ّهای ذهنی مثل چندوظیفه‌گرایی و تمرکز را در بزرگسالان افزایش‌دهد. بازی‌کردن، حافظه‌ی کوتاه‌مدت و توانایی ذهنی آنها را، که معمولا با افزایش سن کاهش می‌یابند، افزایش‌داد.


مطالب پربازدید

نظرات