پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی » سلامت » تازه ترین روشهای علمی برای حفظ سلامت قلب در مردان

تازه ترین روشهای علمی برای حفظ سلامت قلب در مردان

سلامت | 1401-10-20 | ۸۰ بازدید | نظرات

آیا برای حفظ سلامت قلبتان برنامه منظمی دارید؟ آیا میدانید حفظ سلامت این عضو حیاتی چقدر در سلامت عمومی شما تاثیر گذار است؟برای حفظ سلامت قلب خود فقط انجام کارهایی که از قدیم یاد گرفته اید کافی نیست.شما باید از پیشرفتهایی که در علم و فن آوری ایجاد شده است استفاده کنید.در این مطلب بهترین کارهایی که میتوانید برای حفظ سلامت قلب خود انجام دهید آورده شده است.

عکس, تازه ترین روشهای علمی برای حفظ سلامت قلب در مردان

۱- مراقب خواب خود باشید

قلب تنها عضوی است که واقعاً هرگز به طور کامل استراحت نمی کند، اما یک خواب آرام و طولانی نزدیک ترین چیزی است که با آن میتوانیم به قلب خود استراحت دهیم.  هفت تا نه ساعت در شب را هدف بگیرید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم کمتر از شش ساعت می‌خوابند، ۲۷ درصد بیشتر از افرادی که ۷ تا ۸ ساعت می‌خوابند، در معرض پلاک‌های عروقی قرار دارند.پس اگر مجبور هستید صبح زود بیدار شوید شبها زودتر به رختخواب بروید طوریکه حداقل ۷ تا ۸ ساعت زمان برای خواب خود داشته باشید.

شما وقتی زنگ گوشی خود را تنظیم میکنید معمولا میگوید چند ساعت بعد آلارم فعال خواهد شد.مثلا شما اگر ساعت ۷ صبح باید بیدار شوید سعی کنید قبل از ساعت ۱۱ به رختخواب رفته و بخوابید.در این حالت شما ۸ ساعت استراحت مفید دارید.پس طبق تحقحقیقات جدید ۲۷ درصد احتمال دارد کمتر دچار پلاکهای عروقی و گرفتگی رگهای قلبی بشوید.

۲-از ساعت هوشمند خود برای بررسی پارامترهای سلامت استفاده کنید.

این روزها داشتن یک ساعت هوشمند برای حفظ سلامتی بسیار مهم میباشد.اعتی که ضربان قلب شما را در حالت استراحت یا هنگام فعالیت نشان دهد.ضربان قلب بسیار مهم است.ضربان قلب خود را در حالت استراحت بررسی کنید.ضربان قلب یعنی  قلب شما در یک دقیقه چند بار می تپد. هرچه پایین تر باشد، تناسب اندام شما بهتر می شود .دقت کنید قلب شما مجبور نیست به سختی کار کند تا با تقاضای بدن شما مطابقت داشته باشد. ضربان قلب افرادی که کاملا سالم هستند در حالت استراحت به ۴۰ می رسد (۶۰ تا ۱۰۰ طبیعی است) از آن استفاده کنید: یک برنامه ورزشی منظم به طور طبیعی ضربان قلب در حالت استراحت را کاهش می دهد.بازیابی ضربان قلب خود را پیگیری کنید.بازیابی ضربان قلب چیست؟بازیابی ضربان قلب پارامتری است که به شما میگوید ضربان قلب شما در اولین دقایق بعد از ورزش چقدر کاهش می یابد.این پرامتر را به اصطلاح HRR میگویند.HRR به شما می گوید که قلب شما چقدر سالم و کارآمد است. هر چه به طور مداوم ورزش کنید، HRR شما سریعتر خواهد بود.  افت ۲۰ ضربه از طپش قلب در دو دقیقه اول بعد از ورزش طبیعی است. HRR ورزشکاران می‌تواند ۳۰ تا ۵۰ ضربه در دقیقه باشد.پس هرچه بیشتر ورزش کنید این پارمتر سریع تر خواهد بود.شما با داشتن یک ساعت هوشمند میتوانید هنگام ورزش ضربان قلب خود را مشاهده کنید و دو دقیقه بعد از پایان ورزش ببینید که ضربان قلبتان چقدر کمتر میشود.این عدد همان HRR است که هرچه بیشتر باشد یعنی قلب سالم تری دارید.

عکس, تازه ترین روشهای علمی برای حفظ سلامت قلب در مردان

۳-هر هفته حداقل دو بار در رژیم غذایی خود ماهی سالمون داشته باشید.

هر بار که موضوع غذا خوردن برای داشتن قلب سالم مطرح می شود، اسم ماهی قزل آلا یا سالمون هم می آید، زیرا منبع غنی از چربی های امگا ۳ است. چربی هایی که با کاهش التهاب، حفظ عروق سالم و حفظ تری گلیسیرید از سلامت قلب حمایت می کنند.  اگر ذائقه شما به اندازه قلبتان به ماهی قزل آلا علاقه‌مند نیست، میتوانید با دستور پختهای دیگری آنرا درست کنید تا نهایتا طعم آن برای شما مطلوب گردد.

عکس, تازه ترین روشهای علمی برای حفظ سلامت قلب در مردان

۴-روش های جدیدی را برای خوردن آووکادو امتحان کنید

 آووکادو نه تنها منبع خوبی از چربی های سالم برای قلب است، بلکه سرشار از فیبر است. (نصف آووکادو هفت گرم فیبر دارد)رژیم های غذایی سرشار از فیبر باعث افزایش قابل توجه سلامت قلب میشود.شما میتوانید آووکادو را روی حرارت گریل کنید یا از آن در اسموتی های خود استفاده کنید. کرمی بودن آووکادو، بافتی شبیه به ماست یونانی به وعده های نوشیدنی شما می بخشد. طعم لطیف آجیلی آن به خوبی با مواد شیرین تر مانند انواع توت ها و موز ترکیب می شود.

۵-سالم ترین اسموتی را برای قلب خود درست کنید

قلب شما زمانی بهترین عملکرد را دارد که رژیم غذایی شما دارای فیبر کافی به همراه ویتامین ها، مواد معدنی و  گیاهی باشد. همچنین بهتر است که همه اینها را بدون کالری اضافی دریافت کنید. در اینجا یک اسموتی فوق العاده را به شما آموزش میدهیم. این اسموتی تقریباً نیمی از نیاز یک روز را به شما می‌رساند و طعمی طراوت‌بخش دارد.

اسموتی تد کاوانا:

• نصف فنجان زغال اخته . فیتونوترینت ها و فیبر آنها می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

• ۱ فنجان لبنیات بدون شکر که حاوی کلسیم و ویتامین دی میباشد.

• اسفناج ۱ مشت بزرگ که ویتامین K موجود در آن میتواند رسوبات کلسیم رگها را کاهش دهد و فولات آن ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

• نصف موز . قلب شما برای تحریک انقباضاتی که خون را در بدن شما حرکت می دهد به پتاسیم  نیاز دارد و موز به خوبی این پتاسیم را تامین میکند

• ۱ مشت گردو کوچک. این گردوهای خوشمزه بیشتر از هر آجیل دیگری چربی‌های امگا ۳ گیاهی را تامین می‌کنند.

• ۲ قاشق غذاخوری دانه کتان یا چیا. فیبر آنها به کنترل کلسترول کمک می کند.

• ۱ تکه زنجبیل تازه که افزودن آن اختیاری است، اما طعم و مزه‌ دلچسبی به آن اضافه می‌کند.

همه مواد را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شود.

۶– بدانید با نمک چه کار کنید

در حالی که سدیم آن ذاتاً بد نیست و به حفظ ماهیچه ها و قلب شما کمک می کند اما مقادیر زیاد نمک ممکن است به بیماری های مرتبط با قلب کمک کند. پس بهتر است تعادل خود را حفظ کنید: غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.سوسیس و کالباس و پیتزا و انواع کنسروها حاوی مقادیر زیادی نمک هستند.میتوانید از نمکهای بلوری دانه درشت استفاده کنید.این نمکها زمان بیشتری روی زبان شما میمانند تا حل شوند.

در پایان باید گفت حفظ آرامش و دوری از استرس تاثیر قابل توجهی در سلامت قلب دارد.

 


مطالب پربازدید

امروز یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

نظرات