پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی » خواندنی ها » بهترین جایگزین های طبیعی برای شکر

بهترین جایگزین های طبیعی برای شکر

خواندنی ها | 1397-06-03 | ۹۷۷ بازدید | نظرات

برای کاهش مصرف شکر میتوانید از جایگزین های طبیعی استفاده کنید:

 

عسل: این خوراکی طبیعی که از دوران کهن برای درمان درد مفید بوده را به راحتی می توان جایگزین شکر کرد. عسل در مقایسه با شکر کالری و شاخص گلیسمی پایین تری دارد اما در عین حال حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. عسل بسیار شیرین تر از شکر سفید است و افزودن نیمی از مقدار شکر به دستورهای مختلف کافی خواهد بود. البته باید توجه داشت عسل برای کودکان زیر یک سال مجاز نیست.

عکس, بهترین جایگزین های طبیعی برای شکر

شیره درخت افرا: این ماده شیرین نیز مانند عسل منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست و شاخص گلیسمی پایین تری از شکر دارد. اگر به تدریج آن را مصرف کنید، ذائقه تان عادت خواهدکرد و جایگزین خوبی برای شکر می شود.

استویا: اِستویا، شکر برگ گیاهی بومی آمریکای جنوبی است که شیرین کننده ای طبیعی و بدون کالری محسوب می شود. قدرت شیرین کنندگی این گیاه بسیار بیشتر از شکر سفید است و به همین دلیل افزودن مقدار خیلی کم از آن برای لذت بردن از طعم شیرینی کافی خواهدبود. استویا جایگزین عالی شکر برای مبتلایان به دیابت و افراد تحت رژیم لاغری است.

معطرهای طبیعی: گرچه به نظر نمی رسد اما افزودن پرتقال، لیمو، وانیل، دارچین و قهوه به شکل پودر، تکه یا آب میوه و پوست رنده شده به دستورهای مختلف شیرینی پزی، طعم دلچسب و شیرین مانندی حتی بدون افزودن شکر ایجاد می کند. به طور مثال، اگر در دستور مورد نظر یک قاشق چای خوری از این معطرهای طبیعی ذکر شده، این میزان را ۲ یا ۳ برابر کنید تا جبران نبود شکر شود.

لبنیات شیرین: ماست، پنیر سفید و شیرهای گیاهی را می توان جایگزین کمی با همه مقدار شرک دستورهای شیرینی پزی کرد. در این صورت چربی نیز کمتر نیاز خواهدبود. اگر انواع طعم دارشان را انتخاب کنید مسلما چندان نیازی به شکر نیست و از طعم دلچسب کیک، شیرین و دسر لذت می برید.


مطالب پربازدید

نظرات