پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > بهترین خوراکیها برای کاهش قند خون

بهترین خوراکیها برای کاهش قند خون

خواندني ها | ۲۶ تیر۱۳۹۷ | 2350 بازدید | نظرات

یکی از بهترین راهها برای کنترل قند خون مصرف کافی مواد حاوی فیبر میباشد.لذا ضروریست ارادی که دیابت دارند حتما خوراکیهای زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهند:

شنبلیله

دانه‌های شنبلیله و برگ‌های آن هردو تاثیر بسیار خوبی بر کنترل دیابت دارند. فیبر فراوان این ماده غذایی روند هضم را کنترل و جذب کربوهیدرات‌ها و قندها را در بدن تنظیم می‌کند. این ماده غذایی همچنین تحمل گلوکز بدن را تقویت کرده و سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

گلابی وحشی

امرود یا گلابی وحشی شاخص قند خون پایینی دارد و غنی از فیبرهای غذایی است که به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. یبوست یک مشکل معمول در افراد دیابتی است. امرود می‌تواند به کند شدن روند جذب قندها در بدن کمک کند بنابراین یک میان وعده بسیار خوب برای افراد دیابتی به شمار می‌آید.

photo بهترین خوراکیها برای کاهش قند خون

عدس

عدس‌ها حبوباتی غنی از فیبر و پروتئین هستند. حدود ۴۰ درصد کل کربوهیدرات موجود درعدس را فیبرها تشکیل می‌دهند، بنابراین واکنش قند خونی پایینی دارند. بر اساس اعلام وزارت کشاورزی آمریکا (USDA)، در هر ۱۰۰ گرم عدس بیش از ۱۵ گرم فیبر و تقریبا ۱۸ گرم پروتئین وجود دارد.

دانه کتان

دانه‌های کتان منبع غنی از یک فیبر نامحلول به نام لیگنان هستند. مصرف منظم دانه‌های کتان به کاهش ریسک مشکلات قلبی و سکته‌های مرتبط با دیابت کمک می‌کند. دانه کتان سطح قند خون را در بدن تنظیم و سلامت روده‌ها و حساسیت به انسولین را تقویت می‌کند.

غلات کامل

نان گندم سبوس‌دار، پاستا، برنج قهوه‌ای و جو دوسر مواد غذایی غنی از فیبر و دارای کربوهیدرات‌های پیچیده هستند که چون هضم آنها به کندی صورت می‌گیرد افزایش ناگهانی در قند خون ایجاد نمی‌کنند. انواع غلات کامل، قند خون را کنترل می‌کنند.

 


مطالب پربازدید

امروز یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹

نظرات