پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > ۴ نوشیدنی بسیار مفید برای روزهای گرم تابستان

۴ نوشیدنی بسیار مفید برای روزهای گرم تابستان

خواندني ها | ۲۷ تیر۱۳۹۵ | 95 بازدید | نظرات

photo ۴ نوشیدنی بسیار مفید برای روزهای گرم تابستان

تابستان، ماه نخستش را به روزهای آخر رسانده و متاسفانه باید بگوییم اگر از گرما کلافه‌اید، هنوز روزهای سخت‌تری در راه است!پس بهتر است به جای انتظارکشیدن برای به پایان رسیدن این هرم سوزناک، به فکر کم‌ترآسیب‌دیدن باشید. مثلاً با چی؟

هرنوشیدنی که دراولین نگاه به چشم‌تان خورد دل‌تان آن را می‌طلبد فقط برای اینکه عطش‌تان زودتر برطرف شود. شما اگر نوشیدن آب را برای رفع تشنگی‌تان ترجیح می‌دهید عالی است فقط آرام‌آرام و با فاصله نوش جان کنید. چون با این کار شما فقط تشنگی‌تان برطرف می‌شود آن هم برای مدتی کوتاه. حتی شاید شما دیگر میل به خوردن چیزی نداشته باشید واین سیستم دفاعی بدن شما را به خطر می‌اندازد وشما فردایی کاملاً کم‌توان و کم‌انرژی خواهید داشت با همان تشنگی که همچنان گریبانگیران است.

نوشیدن آب به مقدار کافی می‌تواند ازعلائم آزاردهنده کم آبی مانند سردرد و خستگی پیشگیری کند، عملکرد عضلات را طی فعالیت‌های ورزشی بهبود بخشد و از گرسنگی و پرخوری کاذب جلوگیری کند. اما اگر شما نمی‌خواهید آب ساده مصرف کنید یا مایل به دریافت مواد مغذی بیشتر از نوشیدنی خود هستید البته منهای قنداضافی و کالری که اکثر نوشیدنی‌های ورزشی و آب میوه‌ها دارند. می‌توانید از میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان تازه استفاده کنید.

نوشیدنی مرکبات و نعناع، تسکین نفخ

 

برای مدیریت نفخ خفیف ناشی ازپرخوری، غذاهای شور و سندروم قبل از قاعدگی، می‌توانید از ۲ قطعه لیمو، ۱۰ برگ نعناع، نصف خیارخرد شده و دو قاشق چای خوری زنجبیل پودر یا خردشده در سه  لیتر آب استفاده کنید. اجازه دهید مخلوط یک شب در پارچ دربسته بماند و سپس آن را سرد یا گرم میل کنید.

نوشیدنی تقویت‌کننده سیستم ایمنی

 

مهم نیست چه فصلی باشد، قوی نگه داشتن سیستم ایمنی همیشه مهم است. به عنوان یک روش طعم‌دار برای رهایی سریع‌ترازعفونت‌های التهابی مانند سینوزیت، سرماخوردگی و .. می‌توانید ازاین نوشیدنی استفاده کنید.۱ فنجان آناناس حبه شده، ۱ فنجان توت فرنگی خرد شده و ۲ پرتقال پوست کنده را به ۳ لیترآب اضافه کنید. آناناس مقدارارزشمندی از بروملین ماده شیمیایی با خواص ضدالتهابی را برای شما فراهم می‌کند. توت فرنگی و پرتقال سرشاراز ویتامین C که یک آنتی اکسیدان قوی است می‌باشند. حداقل دوساعت قبل از نوشیدن آن را خنک کنید.

نوشیدنی برای بازیابی عضلات

 

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن آب هندوانه درست قبل از ورزش ضربان قلب ورزشکاران را کاهش می‌دهد و از درد عضلانی روز بعد پیشگیری می‌کند. به عنوان یک آبرسان فوق‌العاده قبل از تمرین به جای نوشیدنی‌های قنددار ورزشی ، از آب هندوانه و نعناع استفاده کنید. یک دوم فنجان هندوانه بی‌هسته خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری نعناع تازه خردشده را درون یک بطری نیم لیتری بریزید و سپس آن را با آب پرکنید. اجازه دهید یک شب بماند تا هم خنک شود و هم عطر و طعم بگیرد.

نوشیدنی مفید برای آرامش

 

مریم گلی دریک فنجان آبگرم به عنوان نوشیدنی آرامش‌بخش شناخته شده است. یک چهارم فنجان تمشک خرد شده، یک چهارم فنجان آناناس خرد شده و۲ برگ مریم گلی (ترجیحا تازه) را درنیم لیتر آب بریزید. کربوهیدرات موجود درانواع توت به مغز شما اجازه می‌دهد حالت آرامش واحساس خوبی که ناشی از سوتونین درمغز است را تجربه کند. این مخلوط را به مدت حداقل دوساعت در یخچال قراردهید. سپس آن را هم بزنید وبه آرامی و بدون حواس پرتی بنوشید تا به نتیجه دلخواه برسید


جدیدترین مطالب

امروز دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵

نظرات