پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > نکات مهمی برای رانندگی کردن زنان باردار

نکات مهمی برای رانندگی کردن زنان باردار

خواندني ها | ۴ آذر۱۳۹۵ | 4 بازدید | نظرات

photo نکات مهمی برای رانندگی کردن زنان باردار

در طول دوران بارداری اگر رانندگی می‌کنید باید چه نکاتی را رعایت کنید؟
– در جاده‌ها و خیابان‌های صاف و بدون سربالایی و سرازیری رانندگی کنید: در چنین شرایطی بهتر است که فکر رانندگی در جاده‌ها و اتوبان‌های پرپیچ و خم را از سرتان به در کنید.
– صندلی را تنظیم کنید: صندلی ماشین‌تان نباید زیاد بالاو یا پایین باشد چرا که حس ناراحتی به شما می‌دهد.
وقتی در مرحله‌ای از بارداری هستید که اندازه شکم‌تان بزرگ شده است بهتر است فاصله صندلی تا فرمان ماشین را بیشتر کنید.
حداقل ۲۵ سانتیمتر تا فرمان فاصله داشته باشید (در حالتی که نشسته‌اید) چیزی حدود طول یک ورق کاغذ معمولی شکم شما نباید به فرمان چسبیده باشد.
– از عملکرد درست و به موقع کیسه هوا مطمئن باشید: اگر در شرایطی قرار گرفتید که به سمت جلو پرتاب شدید باید مطمئن شوید کیسه‌های هوا به موقع باز می‌شوند و از برخورد شما با قسمت جلویی ماشین جلوگیری می‌کنند.
– علاوه بر کمربند ایمنی دور شکم، باید کمربند روی شانه‌ها را نیز ببندید: به هنگام رانندگی بستن کمربند ایمنی، مهم‌ترین و ایمن‌ترین بخش از حفظ امنیت و سلامت شماست.
در طول دوران بارداری به این نکته اهمیت ویژه‌ای دهید که کمربند حتما از روی شانه‌های شما نیز به شکل مورب عبور کنید یعنی و فقط برای ناحیه شکم مورد استفاده قرار نگیرد.
– در ابتدا شیشه‌ها را پایین بکشید: وقتی که سوار اتومبیل خود شدید. بلافاصله کولر یا بخاری ماشین را روشن نکنید و اگر اینکار را کردید حتما همزمان شیشه‌ها را پایین بکشید چرا که داخل ماشین مرکز تجمع گازهای مختلفی است که برخی از آنها به جنین آسیب می‌رسانند.
برای چند دقیقه شیشه‌ها را پایی بیاورید تا گازهای خطرناک خارج شوند و چند دقیقه بعد شیشه‌ها را بالا بکشید.
– از خوشبو کننده‌‌های داخل ماشین استفاده نکنید: این خوشبو کننده‌ها برای جنین مضر هستند و او را دچار برخی نارسایی‌ها می‌کنند.
بهترین روش برای رفع بوی داخل ماشین، پایین کشیدن شیشه‌هاست. روش‌های طبیعی مناسب‌تر هستند.
– به سرعت ماشین اهمیت ویژه‌ای بدهید: شما باید سرعت آهسته و پیوسته‌ای داشته باشید. توجه به ماشین‌های دیگر و اعتراض رانندگان نکنید. آرام رانندگی کنید تا خطری شما و فرزندتان را تهدید نکند.
– به خودتان استراحت بدهید: در رانندگی‌های طولانی مدت‌‌تر که مجبور هستید چند ساعت پشت فرمان باشید، به خودتان استراحت بیشتری بدهید.
خانم‌های باردار خیلی سریع دچار تورم دست و پا می‌شوند و رگ‌های واریسی در پاهایشان پدیدار می‌شود، بنابراین خوب است که گاهی استراحتی به خودتان بدهید (هر ۱۹ دقیقه یکبار) و مسافت کوتاهی را راه بروید و مجدداً پشت فرمان بنیشیند.
– مجهز باشید: از آنجائیکه در طول دوران بارداری، تغییرات جسمی زیادی را در بدن تجربه می‌کنید، بهتر است که مجهز باشید. برای زمانی‌ که احساس تشنگی و یا گرسنگی می‌کنید، برای خود نوشیدنی و خوراکی همراه باشید.
– کفش‌ها بسیار مهم هستند: در طول دوران بارداری باید از کفش‌های ایده‌آل و مناسب استفاده کنید. بهترین انتخاب در این دوران و خصوصا وقتی که رانندگی می‌کنید، کفش‌های اسپرت بدون پاشنه هستند کفش‌هایی که به کمرتان فشار نمی‌آورند و به هنگام تورم پاها، اذیت‌تان نمی‌کنند.
– ساده‌تر، بهتر: استفاده از لباس‌های تنگ، چسبان و ناراحت‌ در این مدت و در حین رانندگی،‌اصلا توصیه نمی‌شود چرا که احتمال لخته شدن خون را بالا می‌برند. حتما لباس‌های ساده و راحت استفاده کنید.
– خودتان را برای شرایط اورژانسی آماده کنید: احتیاط شرط عقل است بهتر است که همواره وسایل ایمنی داشته باشید. برخی داروها، ویتامین‌ها، چسب، بانداژ، الکل، پماد سوختگی و… می‌تواند در بعضی شرایط بسیار کمک کننده باشد پس به این نکته نیز اهمیت بدهید.
– رانندگی کوتاه‌تر: اگر از مشکل تورم زیاد دست و پا رنج می‌برید، ‌بهتر است که اصلا رانندگی طولانی مدت نداشته باشید.
در سه ماهه آخر بارداری هم سنگین‌تر هستید و هم زودتر خسته می‌شوید، پس بهتر است در این مدت کمتر پشت فرمان بنشینید.
این روزها وسیله‌ای به نام «سپر شکم» را می‌توانید از لوازم و تجهیزات پزشکی تهیه کنید که کمک زیادی به ایجاد امنیت و احساس راحتی در ناحیه شکم می‌کند.


جدیدترین مطالب

امروز یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵

نظرات