پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > اخبار > تهمت غیراخلاقی روزنامه عربستانی به زائرین کربلا

تهمت غیراخلاقی روزنامه عربستانی به زائرین کربلا

اخبار | ۲ آذر۱۳۹۵ | 71 بازدید | نظرات

این روزنامه در نسخه روز یکشنبه خود خبری را به نقل از خبرنگارش در عراق منتشر کرد که براساس آن سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش حاملگی نامشروع در کربلا بعد از مراسم اربعین حسینی هشدار داده بود.
در این خبر آمده بود: گریگوری هارتل سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد که مناسبت های دینی در عراق غالبا شاهد اختلاط نامنظم گروه هایی از خارج عراق به ویژه ایران است.
براساس این خبر نادرست، بیش از ۱۶۹ زن عراقی بعد از زیارت اربعین در سال گذشته به صورت غیرقانونی حامله شده اند.

photo تهمت غیراخلاقی روزنامه عربستانی به زائرین کربلا

این خبر در صفحه  نخست روزنامه الشرق الاوسط منتشر شد.
با این حال سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه ای این خبر را به صورت کامل تکذیب کرد.
سازمان بهداشت جهانی گفته است که این خبر برای نخستین بار در سایت “اصوات حره” به نقل از یک سخنگوی منطقه ای این سازمان منتشر شده در صورتی که این خبر به طور کامل تکذیب می شود و آنچه اعلام شده به طور کامل نادرست است.
این سازمان تهدید کرده که به دنبال شکایت از این سایت خبری به دلیل استفاده از نامش در یک خبر دروغ است.
روزنامه الشرق الاوسط هم پذیرفت که این خبر دروغ و خبر جعلی است. این روزنامه ضمن عذرخواهی اعلام کرد با خبرنگاری که این خبر را ارائه کرده قطع همکاری کرده است.
روزنامه الشرق الاوسط همچنین این گزارش را از سایت اینترنتی اش حذف کرد.
این روزنامه اعلام کرد که به دلیل تعهد به عرف حرفه ای روزنامه ای، تکذیبیه سازمان بهداشت جهانی را منتشر می کند تا اطلاعات گزارش قبلی تصحیح شود. 

photo تهمت غیراخلاقی روزنامه عربستانی به زائرین کربلا

دولت عراق هم در بالاترین سطح یعنی حیدر العبادی نخست وزیر نسبت به انتشار این خبر دروغ واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. دولت عراق همچنین از شکایت و پیگیری علیه روزنامه الشرق الاوسط خبر داد.
علاوه براین همه خبرنگاران روزنامه الشرق الاوسط در عراق ممنوع الفعالیت شدند.
این بیانیه اضافه کرد: انتشار این مطلب در نسخه روز یکشنبه روزنامه توهینی به ملت عراق است که در حال جنگ و قربانی کردن فرزندانش در دفاع از سرزمین، شرف و کرامت خود است.
روزنامه الشرق الاوسط چند سال قبل هم در خبر اختصاصی از سفر محرمانه وزیر خارجه قطر به اسرائیل جنجال آفرید.
دولت قطر این خبر را تکذیب کرد اما روزنامه نپذیرفت و همچنان بر واقعی بودن خبرش اصرار می کرد تا اینکه دولت قطر دفتر پروازهای هواپیمای اختصاصی وزیر خارجه این کشور را در معرض دید خبرنگار روزنامه الشرق الاوسط قرار داد که نشان می داد پروازی به تل آویو نداشته است. در پی این اقدام دولت قطر، روزنامه خبرش رو پس گرفت و عذرخواهی کرد.


جدیدترین مطالب

امروز شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵

نظرات