پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > آشنایی با جدیدترین مدهای بدنسازی

آشنایی با جدیدترین مدهای بدنسازی

خواندني ها | ۴ شهریور۱۳۹۵ | 44 بازدید | نظرات

امروزه مردم بیشتر به اندام و سلامتی‌شان اهمیت می‌دهند و باشگاه‌های ورزشی میزبان تعداد زیادی از افراد در سنین مختلف هستند. لاغرکردن و روی فرم بودن بین زنان و مردان جوان و حتی میان‌سالان تبدیل به نوعی رقابت شده است و آن‌قدر میزان آگاهی بالا رفته است که همه می‌دانند کاری از دست قرص‌ها و کمربندهای لاغری ساخته نیست و خودشان باید دست به کار شوند. مدت زیادی است که در باشگاه‌های ورزشی شاهد دستگاه‌های مختلفی هستیم تا با کمک آن‌ها بدن‌مان را به شکلی دلخواه بتراشیم. اما اخیراً ورزش‌های تازه و جذاب‌تری هم پای خود را به سالن‌های ورزشی باز کرده‌اند که به‌ویژه برای بانوان هیجان‌انگیز هستند. بعضی از این ورزش‌ها شامل حرکات موزون با آهنگ‌هایی خاص هستند که روحیه افراد را هم بهتر می‌کنند. بعضی از آن‌ها هم باعث افزایش قدرت و استقامت بدن می‌شوند. در این‌جا به معرفی تعدادی از این ورزش‌ها می‌پردازیم.

تی آر ایکس (تمرینات معلق)

این ورزشِ نوین بر پایه استفاده از جاذبه زمین و وزن بدن ورزشکار بنا گردیده است. به صورتی که در کلیه تمرینات ورزشی بدن باید با زاویه اریب نسبت به زمین قرار گیرد و هر اندازه ورزشکار در این رشته پیشرفته‌تر باشد زاویه بدن او نسبت به زمین کمتر می‌شود. لازم به ذکر است در کلیه حرکات این نکته باید رعایت شود که بدن همیشه باید حالت صاف خود را حفظ کند. تی آر ایکس ورزشی است شامل یک بند مخصوص با طراحی منحصربفرد از جنس بند چتربازی به علاوه دو عدد دستگیره و یک قلاب که در بالای بند قرار گرفته است. این ورزش دارای ۱۴۰۰ حرکت متفاوت است که همه حرکات به صورت علمی طراحی شده است به نحوی که تمامی عضلات از انگشتان پا تا عضلات گردن و پشت سر را درگیر کرده و پرورش می‌دهد. به عنوان مثال در این ورزش فقط ۶۲ نوع حرکت شکم طراحی شده است. این ورزش همچنین دارای کاربردهای پزشکی و توانبخشی نیز است از جمله کمک به ترمیم بافت‌های آسیب دیده، عضلات، تاندون، رباط و مفاصلی که در اثر حرکات ورزشی اشتباه دچار آسیب شده‌اند.
اهداف این ورزش:
بالا بردن آمادگی جسمانی
استقامت
انعطاف‌پذیری
قدرت جسمانی
چابکی
فیزیوتراپی
هماهنگ سازی کارکرد اعصاب و عضلات در هفت طبقه مختلف :«قدرتی سرعتی استقامتی تعادلی کششی تمرکزی انعطافی ». ( هفت متد تی آر ایکس).

photo آشنایی با جدیدترین مدهای بدنسازی

بادی پامپ؛ هاتر بزن با برنامه، اینجا باشگاه پروش اندامه!
در کلاس‌های بادی پامپ، از هالتر و دمبل برای فرمدادن، هماهنگ کردن و مقاوم‌سازی بدن استفاده می‌شود. بادی پامپ یا پامپ، یکی از سریع‌ترین روش‌های رسیدن به اندامی زیبا است. این ورزش ۶۰ دقیقه‌ای با تمرین‌هایی مانند اسکات، پرس، کششی و پهلو، همه ماهیچه‌های اصلی بدن را به چالش می‌کشاند. تمرینات بادی پامپ روی تکرار زیاد حرکات با وزنه‌های سبک تمرکز دارد. این ورزش به استقامت بدن شما کمک می‌کند و عضله‌های بدون چربی بدن را درگیر می‌کند. با یک ساعت تمرین موزیکال و پر انرژی؛ خیلی زود به اندام دلخواه‌تان می‌رسید. تمرینات بادی پامپ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با توسعه قدرت و استقامت عضله‌های اصلی بدن و سوزاندن کالری، آن را تغییر خواهد داد. تمرینات هر قسمت از بدن ۷۰ تا ۱۰۰ بار تکرار می‌شود و در یک جلسه حدودا ۸۰۰ حرکت انجام می‌شود و در نتیجه می‌توانید بدنی بدون چربی، مقاوم و مهار نشدنی داشته باشید.

اهداف این ورزش:
افزایش قدرت بدن
بهبود فرم کلی بدن
فرم‌دهی و هماهنگ‌سازی عضلات
محافظت استخوان‌ها و مفاصل از آسیب‌ها
روشی سریع برای لاغر شدن
احساس اعتماد به نفس

photo آشنایی با جدیدترین مدهای بدنسازی

سی ایکس ورکس؛ ستیز با وزنههای صفحهای
اگر به دنبال ورزشی کوتاهمدت اما پر انرژی هستید که بدن‌تان را مقاوم و هماهنگ کند، سی ایکس ورکس را انتخاب کنید. با انجام تمرین‌های سی ایکس ورکس عضلات پایین تنه و زنجیره‌ای  که قسمت فوقانی بدن را به قسمت تحتانی متصل می‌کنند را قوی می‌سازد.
این ورزش ۳۰ دقیقه‌ای عضلات اطراف میانه بدن را تمرین می‌دهد و برای استقامت بدن، ورزشی حیاتی است. عضلات میانی قوی باعث می‌شود که شما بتوانید هر کاری را به بهترین نحو انجام دهید. از زندگی روزانه‌تان گرفته تا ورزش مورد علاقه‌تان. این ورزش مانند چسبی است که همه چیز را روی هم نگه می‌دارد. در ضمن،  طراحی حرکات و موزیک‌های این ورزش هر سه ماه یک بار عوض می‌شود.
همه حرکات در سی ایکس ورکس انتخابی هستند، بنابراین هم چالش بر انگیز است و هم دست یافتنی. در طول ۳۰ دقیقه تمرین، مربی‌تان تکنیک‌های استفاده صحیح از لوله‌های مقاومتی و وزنه‌های صفحه‌ای را به شما یاد می‌دهد. این ورزش شامل تمرین‌های وزنی مانند کرانچ و شنا هم هست و برای عضلات ران و باسن و کمر هم  بسیار مناسب است.

photo آشنایی با جدیدترین مدهای بدنسازی

گریت؛ ۳۰دقیقه اینتروال
این ورزش جدید ۳۰ دقیقه تمرین پرشدت اینتروال است که برای بهبود استقامت بدن و ساختن عضله‌های بدون چربی طراحی شده است. در تمرین‌های گریت از هالتر، دمبل و وزن بدن برای منفجر کردن عضلات اصلی بدن استفاده می‌شود. این ورزش استقامتی از بهترین ورزش‌های ۳۰ دقیقه ای و قدرتی است که موزیک‌های پرانرژی و مربیانی که پا به پای شما تمرین می‌کنند و شما را تشویق به سریع‌تر و قوی‌تر بودن می‌کنند، انگیزه بخش‌تان خواهند بود.

photo آشنایی با جدیدترین مدهای بدنسازی

زومبا؛ گروهی، شاد، موزیکال
حتماً تا به حال تعریف زیادی از زومبا شنیده‌اید. ورزشی گروهی و شاد و موزیکال برای کسانی که  به دنبال تخلیه انرژی هستند و دوست دارند که در کنارش رقص هم یاد بگیرند و بدنی خوش‌تراش داشته باشند.
زومبا ورزشی الهام گرفته از رقص‌های لاتین است که با استفاده از موزیک و حرکات موزون، جو ورزشی شادی را در سالن ورزشی ایجاد می‌کند. مهم نیست که چند سال دارید و یا سابقه رقص دارید یا خیر، با هر شرایطی می‌توانید در کلاس‌های زومبا ثبت نام کنید و از فضای پر انرژی‌اش لذت ببرید.
بیشتر کلاس‌های زومبا یک ساعته هستند و با گرم کردن شروع و با سرد کردن بدن تمام می‌شوند و شامل حرکاتی هستند که از قبل توسط مربی با ریتم موزیک طراحی و یا انتخاب شده است. انتخاب لباس و کفش ورزشی مناسب برای این ورزش بسیار مهم است چون قرار است زیاد عرق کنید.
پیشنهاد ما به شما این است که حداقل یک جلسه از این ورزش‌ها را از نزدیک ببینید و ورزش دلخواه‌تان را انتخاب کنید تا بتوانید با انگیزه و علاقه بیشتری تمرین روزانه را دنبال کنید و دلزده نشوید. در نظر داشته باشید که رژیم غذایی مناسب هم در فرم‌دهی به بدن و عضلات شما دخیل است و نباید بگذارید بدن‌تان با کمبود ویتامین مواجه شود. نوشیدن آب زیاد را هم فراموش نکنید. شاد و فیت باشید!


جدیدترین مطالب

امروز شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵

نظرات