پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > سلامت > نشانه های هفته اول بارداری ایا من حامله ام

نشانه های هفته اول بارداری ایا من حامله ام

سلامت | ۲۹ آبان۱۳۹۴ | 10373 بازدید | نظرات

تشخیص اینکه شما باردار هستید یا خیر کار سختی نیست و با خواندن این مقاله میتوانید اطلاعاتی مفید در این خصوص کسب کنید ضمن اینکه دانستن این موضوع به شما کمک میکند از همان ابتدای تشکیل جنین مواظب سلامت خود و جنین باشید و مصرف فولیک اسید را شروع کنید. پس  ابتدا باید علائم بارداری را بدانید؛ وقتی از باردار بودن خود مطمئن شدید می توانید با حساب کردن روز تولد فرزند خود قدری لذت ببرید. برای اینکار لازم است که ابتدا هفت روز به آخرین روز دوره ماهانه آخر خود اضافه کنید، سپس سه ماه از آن کم کرده و یکسال به آن عدد اضافه کنید. این روشی است که اکثر پزشکان از آن استفاده می کنند. البته تاریخ‌هایی که به دست می آیند تقریبی هستند و از بین هر ۲۰ نفر تنها ۱ نفر، درست در همان روز محاسبه شده، زایمان خواهد کرد. علاوه بر این باید دانست که اصلاح تاریخ وضع حمل توسط پزشک در طی دوران بارداری، اتفاق غیر منتظره ای نیست و این اصلاحات عموماً با محاسبه اندازه جنین و اطلاعات دیگر صورت می گیرد. در هر صورت باردار باشید یا خیر  با برنامه‌ریزی برای تعیین جنسیت جنین اقدام کنید. مطلب تسریع روند بارداری را بخوانید تا با برنامه ای صحیح اقدام به باردار شدن کنید.اگر باردار هستید قبل از هرچیز باید از اصول و مهم‌ترین مطالب برای باردار آگاه باشید تا بارداری با آرامش و سلامتی داشته باشید.جواب آزمایش شما منفی بوده ولی شما دوست دارید هرچه زودتر باردار شوید؟ ناامیدی سودی ندارد حقایقی برای کمک به باردار شدن ، شما را هر چه زودتر به آرزویتان می‌رساند. اگر می‌خواهید باردار شوید، حتماً روزانه دمای بدن‌تان را اندازه گیری نمایید. شما می‌توانید با اندازه گیری روزانه دمای بدن خود با دماسنج‌های دهانی و دیجیتالی، روز تخمک گذاری خود را تشخیص دهید. برای این‌ کار باید هر روز صبح پیش از بلند شدن از رختخواب دمای بدن خود را اندازه بگیرید و آن را ثبت کنید. هنگامی که متوجه بالا رفتن ناگهانی دمای بدن خود شدید، تخمک گذاری آغاز شده و شما آماده باردار شدن هستید. هیچ زمانی بهتر از حالا مناسب آموختن برخی قوانین و شرایط بارداری نیست. مطلب تعیین زمان تخمک گذاری کمک بیشتری برای تعیین دقیق زمان تخمک گذاری شما خواهد کرد. در اینجا به چند کاری که می توانید انجام دهید از قبیل سوار هواپیما شدن، پدیکور کردن در آرایشگاه، زدن واکسن آنفولانزا و چند کاری که نباید انجام دهید از قبیل خوردن پنیرهای نرم، تمیز کردن سطل آشغال یا نشستن در وان آب داغ اشاره می کنیم. با غذاهایی که بارداران نباید بخورند آشنا شوید.
انتخاب مولتی ویتامین مناسب سلامتی شما و جنین را در این دوره حساس تضمین می‌کند؛ البته تغذیه سالم در دوران بارداری را نباید تنها محدود به مکمل‌ها کرد و مواد غذایی مناسب باردار  باید به موقع و درست تامین شود.

خوردن ویتامین‌های قبل از زایمان (Parenatal Vitamins)، بسیار مفید می باشد. اگرچه به این ویتامین‌ها، ویتامین‌های پیش زایمان گفته می شود، اما جنین در حال تکامل به مواد مقوی و مفید آنها مثل اسید فولیک، آهن و …، بسیار احتیاج دارد. لذا مصرف آن‌‎ها در همان هفته های ابتدایی بسیار توصیه می شود؛ در حالیکه ممکن است حتی از بارداری خود خبر نداشته باشید. مصرف فولیک اسید در بارداری را جدی بگیرید.
رزش کردن شما را در دوره بارداری قوی و پر انرژی نگه می‌دارد. البته اگر ناگهان ورزش را شروع کنید، اوایل قدری سخت خواهد بود؛ اما کم‌کم بدن شما به ورزش عادت خواهد کرد و سختی آن کم شده و از آن بسیار بهره می گیرید. برای شروع بهتر است از پیاده روی شروع کنید، پیاده روی فعالیتی بسیار سبک است که در طول دوران بارداری نیز می توانید آن را ادامه دهید.

ورزش‌های مفید و مضر دوران بارداری را بشناسید تا ناخواسته خود و جنین را به خطر نیندازید.
دو قلو


مطالب پربازدید

امروز جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸

نظرات