پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > میزان پروتئین مورد نیاز بانوان

میزان پروتئین مورد نیاز بانوان

خواندني ها | ۲۲ خرداد۱۳۹۷ | 35 بازدید | نظرات

بنابر توصیه های وزارت کشاورزی کشور آمریکا، مشخص شده که هر زن بالغ باید به صورت روزانه حداقل ۰.۸ گرم پروتئین، برای هر کیلوگرم از وزن بدن خودش مصرف کند. به عنوان مثال یه زن با وزن ۶۰ کیلوگرم، باید حداقل ۴۸ گرم پروتئین به صورت روزانه از طریق غذا خوردن دریافت کنه.

میزان نیاز روزانه پروتئین بدن رو به این صورت حساب کنید

به غیر از توانایی زیاد این ماده غذایی در سیر کردن انسان، پروتئین کارهای بسیار بیشتری برای بافت ها، ماهیچه‌ها و استخوان‌های بدن انجام میده. برای یه زن با سایز متوسط مقداری سخته که مقدار مناسب پروتئین برای مصرف رو حساب کنه و اون مقدار رو در رژیم غذایی خودش وارد کنه. برای فهمیدن این محاسبات ساده می تونین نکات زیر رو مد نظر قرار بدین:

  • اگه سبک زندگی شما طوری هست که فعالیت زیادی ندارین، باید میزان پروتئین (به گرم) مورد نیاز خودتون رو با ضرب کردن وزن خودتون (به کیلوگرم) در عدد ۰.۸۸ به دست بیارین.
  • اگه سبک زندگی شما به صورتی هست که فعالیت زیادی رو شامل میشه، باید میزان پروتئین (به گرم) مورد نیازتون رو با ضرب کردن وزن خودتون (به کیلوگرم) در عدد ۱.۳۳ به دست بیارین.
  • اگه شما یه زن ورزشکار هستین، باید مقدار پروتئین مورد نیازتون (به گرم) رو با ضرب کردن وزنتون (به کیلوگرم) با عدد ۱.۶۶ به دست بیارین.
  • اگه شما به رشته ورزشی بدن سازی مشغول هستین، مقدار پروتئین (به گرم) موردنیاز بدنتون رو با ضرب کردن وزن خودتون (به کیلوگرم) در عدد ۱.۸۸ به دست بیارین.
  • photo میزان پروتئین مورد نیاز بانوان

اثر پروتئین بر تناسب اندام

بنا بر مشاهدات مشخص شده زنانی که رژیم غذایی بر مبنای پروتئین دارن، به خصوص اونهایی که به صورت فشرده ورزش میکنن، به احتمال زیاد در مقایسه با زنانی که در رژیم غذایی خود پروتئین کمی میخورن، بافت های ماهیچه ای بیشتری به دست میارن. علی رغم دریافت کالری بیشتر از طریق مصرف روزانه پروتئین، مطالعات نشون میده که این زنان در مقایسه با زنهای دیگه که رژیم غذایی کم کالری تری دارن، بیشتر چربی بدن خودشون رو از دست میدن.

بهترین منابع پروتئینی

موضوع مهمی که اینجا وجود داره اینه که شما باید تمام آمینواسید مهم رو در رژیم غذایی خودتون قرار بدین تا به مقدار توصیه شده از پروتئین دست پیدا کنین. گوشت، تخم‌مرغ، ماهی، محصولات لبنی و سویا بهترین منبع پروتئین هستن. مقداری عدس به اندازه یه فنجان میتونه ۱۷ گرم پروتئین برای شما فراهم کنه. حدود ۱۸۰ میلی لیتر ماست ساده دارای حدود ۱۵ گرم پروتئینه. ¾ فنجان سویا میتونه حدود ۲۱ گرم از پروتئین مورد نیاز بدن شما رو تامین کنه. سه چهارم فنجان مرغ خرد شده و سرخ شده، قادر به فراهم کردن ۳۲ گرم پروتئین برای شما می باشد.

به طور خلاصه، اگه هدف اصلی شما داشتن بدنی لاغر و یا از دست دادن چربیه، پس صرف نظر از این که باید در یه برنامه ورزشی فشرده شرکت کنین، باید به جذب پروتئین مورد نیاز خودتون هم توجه کنین. داشتن یه وعده غذایی که دارای پروتئین زیادی باشه میتونه بدن لاغر و متناسبی رو برای شما به ارمغان بیاره


مطالب پربازدید

امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

نظرات