پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > مفیدترین ماهی ها برای خوردن

مفیدترین ماهی ها برای خوردن

خواندني ها | ۳ آبان۱۳۹۷ | 501 بازدید | نظرات

این ۱۱ نوع بهترین ماهی برای خوردن را امتحان کنید که نه تنها مغذی بلکه بسیار هم خوشمزه هستند.

۱. ماهی سالمون
بحثی وجود دارد در مورد این‌که ماهی سالمون وحشی گزینه‌ی بهتری است یا ماهی سالمون پرورشی. ماهی سالمون پرورشی به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر است، اما ویتامین‌ها و مواد معدنی کم‌تری دارد و کالری و چربی اشباع آن در هر وعده بیش‌تر است. ماهی سالمون یک گزینه‌ی عالی برای رژیم غذایی شما به طور کلی است، اما اگر بودجه‌ی شما اجازه می‌دهد، نوع وحشی این ماهی را انتخاب کنید.

photo مفیدترین ماهی ها برای خوردن

۲. ماهی کاد یا ماهی روغن
این ماهی سفید فلس‌دار بهترین ماهی برای خوردن است زیرا یک منبع عالی فسفر، نیاسین و ویتامین ۱۲ B- است. ۸۵ گرم ماهی روغن به صورت بخارپز حاوی ۱ گرم چربی و ۱۵ تا ۲۰ گرم پروتئین دارد و کالری آن کم‌تر از ۹۰ است.

۳. ماهی قباد یا شاه ماهی
شاه‌ماهی که در ایران با نام ماهی قباد آن را می شناسیم نوعی ماهی چرب شبیه به ساردین است و به خصوص در حالت دودی عالی می‌شود. ماهی دودی پر از سدیم است، بنابراین آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

۴. ماهی گالیت یا خروس ماهی
گالیت نوعی ماهی گرمسیری است و به هر شیوه‌ای که آماده و طبخ شود نتیجه رضایت‌بخش خواهد بود. این ماهی که به زبان صیادن بوشهری دورادو یا انفلوس هم نامیده می شود دارای کم‌تر از ۱ گرم چربی است، اما هر وعده‌ی ۱۰۰ گرمی از آن ۲۰ گرم پروتئین دارد.

۵. ماهی خال مخالی
این نوع ماهی در مقایسه با ماهی‌های کم‌چربی، غنی از چربی‌های سالم است. به طور خاص، ثابت شده‌است که ماهی خال‌مخالی فشار خون را پایین می‌آورد و شکل‌گیری رسوب را در شریان‌ها کاهش می‌دهد.

۶. ماهی لوتی یا ماهی سوف حاجی
یکی دیگر از ماهی‌های سفید، ماهی لوتی است که در ایران به ماهی سوف حاجی شهرت دارد و در شمال ایران فراوان است . این ماهی که بعد از ماهی سفید شمال , پرخریدارترین ماهی است بافت و گوشت آن سفید و نرم است و می‌تواند از اقیانوس یا آب شیرین باشد.

۷. قزل‌آلای رنگین‌کمان
ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان در واقع گزینه‌ی امن‌تری در مقایسه با نوع وحشی این ماهی است، زیرا در برابر آلودگی محافظت می‌شود. بنا به تحقیقات صورت گرفته، این ماهی یکی از بهترین گونه‌های ماهی از نظر تاثیر زیست محیطی است که می‌توانید بخورید.

۸. ساردین
ساردین که در عین حال نوعی ماهی چرب محسوب می‌شود، ویتامین‌های فراوانی دارد. نسخه‌ی کنسرو شده‌ی این ماهی به راحتی در دسترس است و در واقع مغذی‌تر هم است به این دلیل که کل ماهی را از جمله استخوان و پوست آن را مصرف می‌کنید. سعی کنید سالادتان را با یک قوطی کنسرو ساردین تزیین کنید!

۹: ماهی کفال

مطابق با تحقیقات انجام‌شده این ماهی شمال یکی دیگر از ماهی‌های خوش‌طعم و پر از فایده است. این ماهی دارای یک بافت سفت ولی لایه لایه است و عطر و طعم زیادی دارد و مردم در شمال کشورمان این ماهی را دودی و شور میکنند یا به شکل سرخ شده و کبابی طبخ می کنند.

۱۰. ماهی تیلاپیا
تیلاپیا نوعی ماهی سفید با آمار تغذیه‌ای عالی است. این ماهی یکی از انواع ماهی‌های کم چرب موجود است به این ترتیب که در هر وعده‌ی ۱۰۰ گرمی از آن ۲ گرم چربی و ۲۶ گرم پروتئین وجود دارد. البته مدتهاست افسانه های ناخوشایند زیادی درباره این ماهی در بازار ایران شایع است که با توجه به بررسی های وزارت بهداشت و پخش عمده آن در بازار به نظر نمی رسد که این شایعه ها درست باشند.

۱۱. ماهی تن
ماهی تن خواه به صورت تازه و خواهی کنسروی، یک گزینه‌ی مورد علاقه‌ی بسیاری از آدم‌ها است. هنگام خرید ماهی تن تازه، تکه‌ای را انتخاب کنید که براق است و بوی تازگی و اقیانوس می‌دهد. آماده‌سازی این ماهی نیز آسان است – تمام کاری که باید بکنید این است که آن را روی حرارت بالا کباب کنید!

 


مطالب پربازدید

امروز یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات