پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > لاغری سریع با چند کار ساده!!

لاغری سریع با چند کار ساده!!

خواندني ها | ۱ مهر۱۳۹۸ | 280 بازدید | نظرات

photo لاغری سریع با چند کار ساده!!
برای لاغری سریع مصرف قند و نشاسته ها را کاهش دهید یا قطع کنید
مهمترین بخش این برنامه این است که مصرف قند و نشاسته ها را حذف و یا کم کنید. بعد از این مرحله سطح گرسنگی تان پایین می رود و در پایان کالری بسیار کمتری دریافت می کنید. حالا به جای سوزاندن کربوهیدرات برای به دست آوردن انرژی، بدناز چربی های ذخیره شده، تغذیه می کند.
از دیگر مزایای حذف یا کاهش مصرف کربوهیدرات کاهش سطح انسولین است که باعث می شود کلیه سدیم و آب اضافی بدن را دفع کند. این فرآیند نفخ و آب بدن اضافی را از بین می برد. گاهی با این روش یا تخلیه آب اضافی بدن ۵ کیلوگرم یا بیشتر، از وزن بدن کم می شود، مخصوصا در هفته های اول رژیم لاغری که هم آب بدن و هم چربی ها از وزن بدن کم می شود. مصرف کربوهیدرات ها را کم کنید تا به صورت خودکار کالری کمتری دریافت کنید و گرسنگی هم نکشید.
برای لاغری سریع پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید
هرکدام از وعده هایتان باید شامل یک منبع پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. وقتی وعده های غذایی تان را این گونه بچینید به صورت خودکار مقدار مصرف کربوهیدرات به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز می رسد.
منبع پروتئینی
گوشت : گوشت گاو، مرغ، بره و غیره
ماهی و غذاهای دریایی : سالمون، میگو و غیره
تخم مرغ : تخم مرغ کامل به همراه زرده یکی از بهترین انتخاب ها است.
اهمیت خوردن مقدار زیادی پروتئین بسیار بالا است چون سرعت سوخت و ساز ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش می یابد. همچنین خوردن غذاهای سرشار از پروتئین کمک می کند هوس های غذایی کمتر شوند و به سراغ غذاهای ناسالم نروید، چون احساس سیری می کنید و در پایان روز تا حدود ۴۴۰ کالری کمتر غذا مصرف می کنید. در هنگام کاهش وزن، پروتئین تبدیل به سلطان مواد مغذی می شود.
سبزیجات کم کربوهیدرات
بروکلی
گل کلم
اسفناج
گوجه فرنگی
کلم
کلم بروکسل
کاهو
خیار
از اینکه بشقاب تان با این سبزیجات کم کربوهیدرات پر شود، هراسی نداشته باشید.بدون اینکه از ۲۰ تا ۵۰ کالری از میزان دریافتی تان فراتر برود، می توانید مقدار زیادی از آنها را میل کنید. برنامه غذایی که بیشتر بر پایه گوشت و سبزیجات باشد حاوی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که برای سالم ماندن به آنها احتیاج دارید.
منابع چربی
روغن زیتون
روغن نارگیل
روغن آوکادو
رژیم لاغری سریع با روغن آووکادو
۲ تا ۳ وعده در روز بخورید. اگر بعد از ظهر احساس گرسنگی داشتید، وعده چهارم را هم اضافه کنید. از خوردن چربی نترسید، بعضی افراد رژیم غذایی خود را هم کم کربوهیدرات می کنند هم کم چرب و با این کار نسخه شکست خود را می پیچند.
برای لاغری سریع سه مرتبه در هفته از وزنه استفاده کنید
در چنین رژیمی لازم نیست برای لاغر شدن ورزش کنید اما ورزش هم توصیه می شود. بهترین گزینه این است که ۳ تا ۴ مرتبه در هفته به باشگاه بروید. خودتان را گرم کنید و مقداری وزنه بزنید. اگر تازه باشگاه رفتن را شروع کرده اید از مربی کمک بخواهید.
وزنه زدن میزان کالری سوزی را افزایش می دهد و مانع کندی سرعت سوخت و ساز می شود. متاسفانه افرادی که بدون ورزش رژیم می گیرند بعد از مدتی دچار مشکل کندی سرعت سوخت و ساز می شوند.
تحقیقات روی رژیم های کم کربوهیدرات نشان داده می توان در حین کم کردن چربی، عضله سازی نیز انجام شود. اگر کار با وزنه برایتان ممکن نیست ورزش های هوازی مانند پیاده روی، دویدن آهسته، دویدن با سرعت بالا، دوچرخه سواری و یا شنا را شدت دهید.
برای لاغری سریع هفته ای یک مرتبه مصرف کربوهیدرات را بیشتر کنید
هفته ای یک روز به خود مرخصی بدهید و مقدار مصرف کربوهیدرات را افزایش دهید. بسیاری از مردم روزهای تعطیل را ترجیح می دهند. بسیار مهم است در این روزها از منابع سالم کربوهیدرات مانند بلغور جو دو سر، کوینو، برنج، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، میوه و غیره استفاده کنید .
اما به خاطر داشته باشید تنها یک روز در هفته باشد و در صورتی که بیشتر از یک روز در هفته این کار را انجام دهید موفقیت چندانی در رژیم حاصل نمی شود. اگر می خواهید غذایی که سالم نیست بخورید، فقط در همین یک روز باشد.
خوب است بدانید که افزایش میزان کربوهیدرات دریافتی ضروری نیست و اگر دوست داشتید، انجامش دهید؛ اما دریافت کربوهیدرات در یک روز هفته هورمون های چربی سوز مانند لپتین و هورمون های تیروئید را تقویت می کند. در طول چنین روزی ممکن است کمی وزن اضافه کنید که بیشتر آن را آب بدن تشکیل داده است و طی یکی دو روز بعد دوباره آن وزن را کم خواهید کرد.


مطالب پربازدید

امروز دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸

نظرات