پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > غذاهای مفید برای کبد

غذاهای مفید برای کبد

خواندني ها | ۱۳ اسفند۱۳۹۷ | 332 بازدید | نظرات

خوردن بعضی غذاها برای کبد بسیار مفید است:

جو دوسر

غذاهایی که فیبر زیادی دارند به کبد کمک می‌کنند بهترین عملکرد خود را داشته باشد. دنبال یک خوراکی خوب برای شروع روزتان می‌گردید؟ جو دوسر را امتحان کنید. تحقیقات نشان داده جو دوسر می‌تواند در کاهش وزن و رها شدن از چربیهای اضافی شکم که راهی خوب برای پیشگیری از بیماریهای کبدی است مفید باشد.

بروکلی

اگر می‌خواهید سلامت کبدتان را حفظ کنید، بیشتری سبزیجات بخورید. بروکلی می‌تواند بخشی از این روش مفید باشد. برخی مطالعات نشان داده‌اند این سبزی تُرد و مغذی کمک‌تان می‌کند از بیماری کبد چرب غیر الکلی دور بمانید. اگر بروکلی بخارپز باب میل‌تان نیست، می‌توانید آن را خرد کرده و همراه با بادام، کران بری خشک شده و کمی سرکه تفت دهید. بروکلی برشته با سیر و کمی سرکه بالزامیک نیز خوشمزه است.

قهوه

اگر نمی‌توانید روزتان را بدون قهوه سپری کنید پس از شنیدن این خبر خوشحال خواهید شد. پژوهش‌ها نشان داده نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز می‌تواند از کبدتان در برابر آسیب ناشی از مصرف الکل یا رژیم غذایی نادرست محافظت کند. برخی از مطالعات نیز حاکی از این هستند که قهوه می‌تواند ریسک سرطان کبد را کاهش بدهد.

چای سبز

چای سبز منبع آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است. تحقیقات نشان داده چای سبز می‌تواند از برخی از سرطان‌ها پیشگیری کند که شامل سرطان کبد می‌شود. چای سبز را داغ بنوشید تا بیشتر از فواید آن بهره مند شوید. آیس تی و چای‌های آماده‌ آنتی اکسیدان کمتری دارند.

photo غذاهای مفید برای کبد

آب

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای سلامت کبدتان انجام دهید، حفظ وزن سالم است. سعی کنید به جای نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه‌های ورزشی، عادت کنید به نوشیدن آب. تعجب خواهید کرد اگر بدانید با این کار چقدر از کالری مصرف روزانه‌تان کم خواهد شد.

بادام

مغزها مخصوصا بادام منابع خوبی از ویتامین E هستند که یک ماده‌ی مغذی مفید برای محافظت از شما در برابر بیماری کبد چرب است. بادام برای قلب‌تان نیز مفید است. هر وقت هوس کردید چیزی بخورید، یک مشت بادام بردارید. می‌توانید از بادام در انواع سالاد استفاده کنید تا تُردی مطلوبی به آن بدهید.

اسفناج

سبزیجات برگدار دارای آنتی اکسیدانهای قدرتمندی به نام گلوتاتیون هستند که حامی عملکرد درست کبد است. اسفناج می‌تواند اساس یک سالاد خوب برای شام باشد. تفت دادن اسفناج همراه با سیر و روغن زیتون نیز عالی است. می‌توانید روی آن هم مقداری پنیر پارمزان بریزید.

بلوبری

بلوبری دارای ماده‌ی مغذی پلی فنول است که می‌تواند از شما در برابر بیماری کبد چرب غیر الکلی محافظت کند. اگر بلوبری دوست ندارید، سایر خوراکی‌های سرشار از پلی فنول‌ها مانند شکلات تلخ، زیتون و آلو را انتخاب کنید.

ادویه‌ها

دوست دارید همزمان هم از کبدتان محافظت کنید و هم از قلب‌تان؟ پس بیشتر از آویشن و رزماری و مریم گلی استفاده کنید. این گیاهان منابع خوبی از پلی فنول‌ها هستند. ضمنا استفاده از این ادویه‌ها به شما کمک می‌کند به نمک کمتری نیاز پیدا کنید. دارچین، ادویه کاری و زیره‌ی سبز نیز ادویه‌های مناسبی هستند. امتحان کنید!

 


مطالب پربازدید

امروز جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۸

نظرات