پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > روش درست کردن بادمجان رژیمی

روش درست کردن بادمجان رژیمی

خواندني ها | ۲۲ دی۱۳۹۵ | 142 بازدید | نظرات

بادمجان کبابی یکی از غذاهای کم کالری نیز هست که می توانید هنگام رژیم رویش حساب کنید. در این دستور پخت سعی کردیم با سس چرمولا طعم بادمجان های کبابی را به سطحی دیگر ببریم. انواع ادویه جات و سبزیجاتی که در این دستور غذایی به کار رفته، آن را تبدیل به غذایی سالم و خوش طعم می کند.
مواد لازم:

  • ۲ قاشق چای خوری دانه زیره سبز
  • ۱ قاشق چای خوری بذر گشنیز
  • ۱ قاشق چای خوری پوسته لیموی رنده شده
  • یک دوم قاشق چای خوری نمک
  • یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز
  • یک هشتم قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه
  • ۲ حبه سیر که به خوبی ریز ریز شده باشند
  • یک فنجان گشنیز تازه
  • یک فنجان جعفری تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
  • یک چهارم فنجان روغن زیتون خالص ( اکسترا ویرجین )
  • اسپری پخت یا مقداری روغن
  • ۲ عدد بادمجان متوسط که برش های باریک خورده باشد ( حدود ۹۰۰ گرم ).

photo روش درست کردن بادمجان رژیمی

طرز تهیه:
۱- ماهی تابه ای خشک را روی حرارت متوسط گرم کنید. دانه های زیره سبز و گشنیز را اضافه کنید. به مدت ۳ تا ۴ دقیقه یا تا زمانی که بو داده شوند و عطرشان پخش شود بپزید. دانه ها را با یک هاون یا ماهی تابه ای کوچک خرد کنید. رویه پوست رنده شده لیمو، نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و سیر را اضافه کنید. این مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا حالتی خمیری پیدا کنند. میکس ادویه جات، گشنیز، جعفری و آب لیمو را داخل مخلوط کن قرار دهید، چند بار با مخلوط کن بهم بزنید تا خوب ترکیب شوند. در همین حال که مواد را مخلوط می کنید آرام روغن زیتون را نیز به ترکیب اضافه کنید.
۲- یک ماهی تابه بزرگ را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. ماهی تابه را با اسپری پخت یا مقداری روغن چرب کنید. یک چهارم برش های بادمجان را داخل ماهی تابه قرار دهید و هر طرف را ۳ تا ۵ دقیقه بپزید. بادمجان های پخته شده را داخل یک ظرف بگذارید. سه بار دیگر این کار را انجام دهید تا همه بادمجان ها بپزند. میکسی که در مرحله قبل درست کردید همان سس چرمولا است. سس را روی بادمجان ها بریزید تا غذا کاملا آماده شود.


همچنین بخوانید:

امروز چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶

نظرات