پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > روش تهیه اسموتی گیلاس برای ورزشکاران

روش تهیه اسموتی گیلاس برای ورزشکاران

خواندني ها | ۷ مرداد۱۳۹۷ | 41 بازدید | نظرات

این اسموتی به دلیل موادی که دارد به خصوص میزان بالای پروتئین، می تواند یک میان وعده کاملا سالم باشد اما بیشترین کاربرد آن برای افرادی است که دنبال پروش اندام هستند.

گیلاس سرشار از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان است که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. گیلاس دارای طبع سرد و تر و حاوی آب، پروتئین، فیبر، چربی، قند، آهن، کلسیم و گوگرد است.

فراتر از خاصیت آنتی اکسیدانی، این میوه منبع طبیعی ملاتونین است، یعنی هورمونی که چرخه خواب و بیداری را در بدن تنظیم می کند.

مواد لازم:

  • نوشیدنی کفیر ۱ پیمانه
  • گیلاس ۵ الی ۶ عدد
  • ماست یونانی ۲/۱ پیمانه
  • تخم شربتی ۱ قاشق غذاخوری
  • زغال اخته خشک یا تازه ۴/۱ پیمانه
  • ژلاتین ۱ قاشق غذا خوری
  • دارچین ۲/۱ قاشق چای خوری
  • روغن نارگیل ۱ قاشق چای خوری
  • عسل به میزان دلخواه (ترجیحا یک یا ۲ قاشق غذاخوری)
  • اسفناج یا کلم پیچ ۱ پیمانه
  • توت خشک یا تازه ۲/۱ پیمانه

photo روش تهیه اسموتی گیلاس برای ورزشکاران

افرادی که دنبال پرورش اندام هستند، می توانند از این پس بین ورزش یا میان وعده های شان از این اسموتی استفاده کنند. همچنین دیگر نیازی به مصرف پودر های پروتئین شیمیایی و کارخانه ای که قیمت بالایی هم دارند، نیست؛ چرا که این معجون می تواند بهترین جایگزین برای آنها باشد.

نکته

اگر مبتلا به دیابت هستید بهتر است بدانید در خوردن گیلاس هیچ ممانعتی برای تان وجود ندارد؛ زیرا این میوه قند بالایی نداشته و در عوض خواص بی شماری هم دارد. با این وجود نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. این میوه قادر است معده را ضدعفونی کرده و یبوست را درمان کند. با این حال بهتر است این نکته را در مورد گیلاس بدانید که آن را نباید بعد از غذا خورد زیرا باعث سنگین شدن معده می‏شود. با این حال اگر می‏خواهید از بیماری‏های کبدی و معده ای دور باشید بهتر است در فصلی که گیلاس وجود دارد هر روز چند عدد از آن را میل کنید.


مطالب پربازدید

امروز پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

نظرات