پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > سلامت > روشهای مفیدی برای پیشگیری از پوکی استخوان

روشهای مفیدی برای پیشگیری از پوکی استخوان

سلامت | ۲۵ تیر۱۳۹۷ | 1128 بازدید | نظرات

کارهای زیادی را به منظور حفاظت از ابتلا به پوکی استخوان می توانید انجام دهید از جمله:

داشتن یک رژیم سالم و خوردن غذاهای سالم

داشتن یک رژیم غذایی حاوی غذاهای گیاهی و غذاهای تخمیر شده، از پوکی استخوان پیشگیری می کنند. بسیاری از میوه ها و سبزیجات، مواد مغذی مختلفی دارند که به سلامت استخوان کمک می کنند این مواد مغذی شامل کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ویتامین K، ویتامین C و پروتئین می باشند.

همچنین دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که از التهاب و استرس اکسیداتیو جلوگیری به عمل می آورند. این دو حالت سلولی با مسائل سالخوردگی و سلامت، مانند پوکی استخوان، در ارتباط می باشد.

از طرف دیگر، غذاهای تخمیر شده حاوی پروبیوتیک ها، به بهبود سلامت روده و افزایش تراکم معدنی استخوان کمک می کند. شما می توانید مواد غذایی تخمیر شده مانند ماست، کفیر، کلم ترش و کیمچی را تجربه کنید. ( زنان با انتخاب یک رژیم ضد التهابی، می توانند از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کند، همچنین باعث کاهش دردهای استخوانی خود شوند)

داشتن خواب کافی و با کیفیت

برطبق یک تحقیق که در مجله انجمن پیراپزشکی آمریکا انتشار یافته، مردان و زنانی که بالای ۵۰ سال، سن دارند، بطور معمول کمتر از شش ساعت در شب می خوابند و همین موضوع، باعث افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان در آنها می گردد. میزان مناسب خواب در افراد بزرگسال، بین ۷ تا ۸ ساعت، می باشد.

این راه های درمانی، نه تنها از استخوان های شما محافظت می کنند، بلکه از بیماری های دیگری مانند بیماری قلبی و سرطان نیز می توانند جلوگیری کنند.

ورزش

انجام ورزش های تحمل وزن و ورزش های مقاومتی، با تحریک تشکیل استخوان، باعث افزایش سلامت استخوان می شوند و از طرف دیگر سرعت روند از دست دادن استخوان بر اثر کهولت سن را کند می کنند.

بعضی ازورزش های تحمل وزن که می توانید انجام دهید عبارتند از:

پیاده روی

آهسته دویدن

طناب زدن

بالا رفتن از پله ها

اسکی

به منظور انجام تمرینات مقاومتی برای مقابله با افزایش وزن، شما باید با وزنه، ماشین های دارای وزنه و نوارهای الاستیک استفاده کنید. ورزش یوگا را نیز می توانید جایگزین اینگونه تمرینات کنید.

تحقیقات نشان می دهند که انجام مرتب یوگا، هر روز و به مدت ۱۲ دقیقه، تراکم مواد معدنی استخوان را در ستون فقرات، استخوان ران و استخوان باسن، افزایش می دهد.

photo روشهای مفیدی برای پیشگیری از پوکی استخوان

 


مطالب پربازدید

امروز چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹

نظرات