پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > روشهای خانگی موثر برای درمان سریع کم خونی

روشهای خانگی موثر برای درمان سریع کم خونی

خواندني ها | ۲۴ تیر۱۳۹۷ | 136 بازدید | نظرات

و کم خونی
در این مطلب ۱۲ درمان خانگی برای کم خونی ارائه شده که میتواند به شما کمک کند تا انرژی بدن خود را افزایش دهید و بدن خود را به حالت طبیعی برگردانید.

اسفناج:
اسفناج به شما قدرت میدهد ؛ از آنجا که دارای آهن است، اسفناج یکی دیگر از بهترین داروهای خانگی برای کم خونی است. اسفناج همچنین دارای دو ماده غذایی دیگر است که برای درمان انواع کم خونی مهم هستند، که به کمبود آهن وابسته نیستند. ویتامین B12 و اسید فولیک است که به افزایش سطح انرژی کمک می کنند.
آب برگ اسفناج را به آبمیوه خود اضافه کنید.
همچنین می توانید سوپ اسفناج درست کنید.
یک عدد سیر خرد شده را به همراه پیاز و روغن زیتون را به مخلوط کن با کمی آب اضافه کنید.
مایع را در یک تابه بریزید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه آن را طبخ کنید.
آب میوه یا سوپ را دو بار در روز مصرف کنید.

شیره ی چغندر سیاه:
۱ قاشق غذاخوری شیره چغندر سیاه را به یک فنجان آب گرم یا شیر اضافه کنید.
این را دو بار در روز بخورید، مخصوصا اگر کم خونی را در دوران بارداری تجربه کرده اید.
یا ۲ قاشق شیره چغندر سیاه را با یک لیوان آب و سرکه سیب ترکیب و مصرف کنید.
photo روشهای خانگی موثر برای درمان سریع کم خونی

چغندرقند:
تکه کوچکی از ریشه چغندر را در مخلوط کن ریخته وبا آبمیوه مورد علاقه میکس کنید، و روزانه مصرف کنید.
ریشه چغندر را در وعده غذایی خود استفاده کنید آن را در سالاد بریزید . مصرف پوست چغندر مواد مغذی بالایی دارد.

موز؛
اضافه کردن موز به مخلوط آبمیوه بهترین روش استفاده است شما همچنین می توانید یک موز رسیده را همراه با ۱ قاشق غذاخوری انگور هندی مخلوط کنید و چند بار در روز این مخلوط را مصرف کنید یا به سادگی یک موز را همراه با وعده غذایی و یا به عنوان یک میان وعده هر روز بخورید.

سیب:
ما این را چندین بار پیشنهاد دادیم، اما این میوه در دستورالعمل همه آبمیوه ها وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که آن را به آبمیوه گیری خود اضافه کنید.
عصاره آب سیب و آب چغندر را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
اضافه کردن سیب به بلغور جو دوسر،در سالاد یا خوردن آنها به عنوان یک میان وعده.
به صورت روزانه ۲ تا ۳ سیب مصرف کنید.

زغال اخته:
۲ قاشق چای خوری زغال اخته را به یک فنجان برنج اضافه کنید و بپزید.
شما همچنین می توانید ۲ قاشق غذاخوری دانه زغال اخته را در ¼ فنجان شیر خیس کنید و صبح روز بعد آن را بنوشید.
روزانه مصرف شود.

توت سیاه خشک شده:
تعداد زیادی توت خشک شده را شبانه در آب خیس کنید.
صبح روز بعد توت ها را قبل از صبحانه میل کنید.
این دارو را چندین هفته تکرار کنید.

زردچوبه:
کسانی که مبتلا به کم خونی نوع کافا هستند، باید یک فنجان ماست دو بار در روز، صبح و بعد از ظهر، با یک قاشق چای خوری زردچوبه مصرف کنند.
در کم خونی نوع کافا، فرد ممکن است تورم داشته باشد و پوست سرد و خشن شود.
این درمان در تعادل کافا دوشا بدن موثر است.

آب مسی؛
آب مایع در مس بسیار سالم است. هر روز صبح مقداری آب در مخزن مسی ذخیره کنید.
این کمک می کند تا بدن شما با مواد معدنی طبیعی پر شود و همچنین برای درمان ریزش مو بسیار مفید است.
خرما:
همانطور که ما از درمان های خانگی برای کم خونی استفاده میکنیم،ابتدا از یک چیز شیرین شروع میکنیم خرما،منبع غنی از ویتامین c و آهن است.نه تنها آهن اضافی ،بلکه مواد مغذی،ویتامین c را تولید میکند که به افزایش جذب آهن بدن شما کمک میکند.
۲ عدد خرما را در یک لیوان شیر به مدت یک شب قرار دهید.
صبح روز بعد قبل از خوردن صبحانه شیر و خرما را بخورید.
هر روز این درمان را تکرار کنید، تا بهبودی در وضعیت خود را مشاهده کنید.

دانه های کنجد سیاه:
دانه های کنجد سیاه یکی دیگر از داروهای اصلی برای کم خونی هستند به دلیل وجود آهن در آن. باور کنید یا نه، ¼ فنجان دانه کنجد حاوی نزدیک به ۳۰ درصد آهن است.
۲ قاشق غذاخوری از دانه های کنجد سیاه را به یک لیوان آب اضافه کنید و حداقل ۳ ساعت به همان شکل باقی بگذارید.
آب را بیرون بریزید و دانه ها را رنده کنید.
به مخلوط ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و خوب هم بزنید.
این مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید.

انار:
ساده ترین راه برای به دست آوردن مواد مغذی انار، مخلوط کردن یک فنجان آب انار با ۱/۴ قاشق چایخوری دارچین پودری و ۲ قاشق غذاخوری عسل است.
هر صبح به جای صبحانه بنوشید.
یا میتوانید نصف انار را برای صبحانه میل کنید.

چطور آهن بیشتری جذب کنیم؟
بسیاری از ترکیبات که به وفور هم در مواد غذایی روزانه ما یافت می شوند، از جذب آهن در بدن جلوگیری می کنند. این مواد شامل اگزالات ها، تانن ها، فیتات ها، فسفات ها و مصرف بیش از اندازه فیبرها هستند. یکی از رفتارهای غذایی اشتباه، مصرف چای بلافاصله پس از میل غذاست. چای محتوی تانن و تئین است که این ترکیبات مانع از جذب آهن می شوند. اگزالات در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود.
یکی از این ترکیبات اسفناج است که محتوی مقادیر بالایی اگزالات است. علاوه بر آن اسفناج منبع آهن گیاهی هم هست. بسیاری از افراد فکر می کنند بورانی اسفناج به خاطر دارا بودن ماست که منبع کلسیم است، مانع از جذب آهن می شود، اما واقعیت آن است که اگزالات موجود در اسفناج جذب آهن را مختل می کند نه کلسیم ماست. مهم ترین منبع فیتات، حبوبات و مهم ترین منبع فسفات، نوشابه ها هستند.

با انتخاب مواد غذایی غنی از آهن میتوانید خطر ابتلا به کمبود آهن در کم خونی را کاهش دهید.
غذاهای غنی از آهن را انتخاب کنید که عبارتند از:
گوشت قرمز،گوشت خوک و مرغ
غذاهای دریایی
لوبیا
سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج
میوه خشک شده مانند کشمش و زرد آلو
غلات غنی شده از آهن نان و پاستا
نخود فرنگی
بدن شما از گوشت نسبت به منابع دیگر آهن بیشتری جذب میکند .اگر تصمیم دارید که گوشت نخورید،نیاز دارید که مصرف دیگر غذاهای غنی از آهن و گیاهان را افزایش دهید، تا به اندازه کسانی که گوشت میخورند آهن جذب کنید.


مطالب پربازدید

امروز شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

نظرات