پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > سلامت > درمان سریع یبوست با خوراکیهای طبیعی

درمان سریع یبوست با خوراکیهای طبیعی

سلامت | ۱۶ خرداد۱۳۹۷ | 56 بازدید | نظرات

شاید تا به حال تلاش‌هایی برای رفع یبوست‌تان انجام داده باشید اما نتیجه‌ی مطلوبی کسب نکرده باشید، مصرف مواد غذایی که در ادامه به شما توصیه می‌کنیم، تغییراتی ایجاد خواهند کرد که شگفت زده خواهید شد.
غلات با فیبر بالا
وقتی برای خرید غلات صبحانه می‌روید، روی جعبه را نگاه کنید و نوعی را انتخاب کنید که برچسب‌ِ «فیبر بالا» داشته باشد، معمولا غلات صبحانه‌ی سبوسدار و جو دوسر همراه با میوه، بیشترین میزان فیبر را دارند. مصرف این انواع برای صبحانه، بهترین راه برای استارت زدن سیستم گوارش‌تان هستند.
جو دوسر
جو دوسر حاوی فیبر محلول بوده که برای گوارش‌تان مفید است و ضمنا یک صبحانه‌ی بسیار سیرکننده محسوب می‌شود. بهتر است برای افزایش فیبر در صبحانه‌تان، به آن میوه هم اضافه کنید.
یبوست یک مشکل بسیار آزاردهنده و جدی برای بسیاری  از افراد است، اما نباید چنین باشد. شما می‌توانید با چند تغییر ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی‌تان، تحولات چشمگیری در سلامت گوارشی‌تان ایجاد کنید، همین امروز شروع کنید!
توت فرنگی
توت فرنگی، دانه‌های خوردنی دارد که باعث شده فیبر بالایی داشته و برای گوارش بسیار سودمند باشد. ضمنا توت فرنگی واقعا خوشمزه است و به راحتی می‌توانید آن را به انواع دسر‌تان اضافه کرده و یا به عنوان یک اسنک شیرین و مفید از آن لذت ببرید.
لوبیای سیاه
لوبیای سیاه حاوی مقادیر زیادی فیبر است که باعث می‌شود یک انتخاب بسیار خوب برای شما باشد که به دنبال فیبر بیشتری هستید اما تمایل زیادی به مصرف میوه و سبزیجات ندارید. می‌توانید با لوبیای سیاه، خوراک‌های لذیدی درست کنید که نیازی به گوشت هم ندارند.
photo درمان سریع یبوست با خوراکیهای طبیعی
آلوی خشک
آیا مادربزرگ‌تان هم همین توصیه را به شما کرده است؟ او خوب می‌داند دارد درباره‌ی چه چیزی حرف می‌زند! انواع آلوی خشک شده، سرشار از فیبر بوده و سوربیتول دارند که یک ملین طبیعی است. شما می‌توانید آلوی خشک را به تنهایی بخورید یا آن را به اسموتی یا آب آلو اضافه کنید. آلوی خشک چیزی است که پزشکان هم مصرف آن را توصیه می‌کنند.
بروکلی
بروکلی حاوی مقادیر زیادی فیبرغیر محلول است که برای کارکرد سالم سیستم گوارشی ضروریست. بروکلی را به انواع سوپ و آبگوشت اضافه کرده و یا نوع بخارپز آن را کنار غذای‌تان میل کنید. سعی کنید در هر وعده‌ی غذایی، سبزیجات کافی مصرف کنید.

مطالب پربازدید

امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

نظرات