پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > درد پایین کمر را چگونه درمان کنیم؟

درد پایین کمر را چگونه درمان کنیم؟

خواندني ها | ۱۸ آذر۱۳۹۷ | 1319 بازدید | نظرات

در این مطلب چند روش موثر برای درمان سریع درد پایین کمر را به شما آموزش میدهیم:
۱. گرم و سرد شدن:

زمانی که درد پایین کمر را تجربه می کنید می توانید از یخ و داغی به نفع خود استفاده کنید. با این حال, نظم در اینجا مهم است. وقتی با یک آسیب جدید مواجه می شوید, ابتدا آن از یخ و سپس از گرما استفاده کنید.

اگر می خواهید کمرتان را اصلاح کنید, برای ۲۴-۴۸ ساعت اول یخ بگذارید. به این ترتیب می توانید از یخ برای استفاده خود استفاده کنید:

تکه های یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و یا یک بسته یخ بخرید و دور کیسه پارچه با حوله بپیچید.

به مدت ۱۰ دقیقه روی پایین کمرتان قرار دهید.

در صورت نیاز مجددا این کار را تکرار کنید.

۳. تجدید نظر درباره فضای کاریتان:

اگر تمام روز در میز کارتان هستید, می توانید از محل کار خود برای به نفع کمردردتان استفاده کنید. ارزیابی فضای شما برای اینکه آن را ارگونومیک تر کنید, می تواند به شما کمک کند تا درد کمر را کاهش دهید و از بدتر شدن درد جلوگیری کنید. بازنگری فضای کاری برای بازگشت به عقب با موقعیت یابی مهم ترین ابزارهای کاری است.

اشیا کلیدی. اگر اشیا مورد استفاده تان بیش از حد از دسترس دور باشند, می تواند منجر به چرخش مکرر شود که می تواند کمرتان را تغییر دهد. برای جلوگیری از این کار, چیزهایی که از آن ها زیاد استفاده می کنید را نزدیکتان نگه دارید.

می تواند شامل تلفن, منگنه, قلم و یا هر چیز دیگری باشد که استفاده منظم داشته باشید. اگر چیزی بیش از حد بزرگ و یا سنگین است که نزدیک صفحه کلید قرار دهید, باید بایستید و به آن کمک کنید تا در برابر میل به چرخش مقاومت کنید.

صندلی شما:

صندلی شما باید در ارتفاعی باشد که پاهایتان به طور کامل بر روی زمین قرار گیرند. زانوهایتان نیز باید هم سطح باسنتان باشند. اگر پشتی صندلی به اندازه کافی از کمر شما پشتیبانی نمی کند, می توانید یک بالش کوچک و یا یک حوله لوله شده را در قسمت پایین منحنی کمرتان بگذارید.

مانیتور کامپیوتر:

بیش از حد بالا یا پایین بودن مانیتور می تواند بر وضعیت شما تاثیر بگذارد و در نتیجه باعث درد پایین کمرتان شود. مانیتور شما باید به اندازه طول یک بازو از صندلی شما دور باشد و فقط مقدار کمی پایین تر از سطح چشم باشد.

۴. برای سلامتی استخوان چیزهایی بخورید:

کلسیم. غذاهایی غنی از کلسیم شامل محصولات لبنی نظیر ماست, شیر, پنیر, ماست یخ زده و بستنی هستند. اگر شما (یا نمی توانید) لبنیات بخورید, برخی غذاها با کلسیم تقویت می شوند, مانند غلات, آب میوه, جو دو سر, و غیره. سبزیجاتی مانند سبزی, کلم پیچ, گونگ بوک و بروکلی نیز کلسیم دارند.

فسفر:

غذاهایی که فسفر زیادی دارند نیز لبنی هستند از جمله پنیر, شیر, پنیر روستایی, بستنی, پودینگ و ماست. غذاهایی که حاوی فسفر هستند عبارتند از:لوبیا پخته, لوبیا قرمز, لوبیای سیاه, سبوس غله, صدف, ساردین, ماهی سیاه.

ویتامین D:

مواد غذایی که ویتامین D زیادی دارند، عبارتند از روغن جگر ماهی, اره ماهی, ماهی سالمون, شیر تقویت شده, ساردین, تخم مرغ و غلات تقویت شده.

۵. خوابیدن:

خوابیدن در یک موقعیت دشوار می تواند باعث شود که شما از لحظه ای که بیدار شوید دچار درد باشید. بهترین وضعیت خواب برای درد پایین کمر می تواند خوابیدن به پهلو با زانو های خم شده نزدیک به سینه (که به نام موقعیت جنینی نیز شناخته می شود) است.

قرار دادن یک یا دو بالش بین پاها و خوابیدن به پهلو به کاهش استرس در کمرتان کمک می کند. خوابیدن روی یک تشک نرم هم می تواند باعث درد پایین کمر شود. تشک محکم مفید است.

photo درد پایین کمر را چگونه درمان کنیم؟

۶. یوگا را امتحان کنید:

یوگا شامل حرکات آرام و کنترل شده برای کشش و تقویت بدن است. این شکل تمرین هم به تسکین استرس کمک می کند, که می تواند به کاهش تنش کمک کند که معمولاً در کمرتان استفاده می شود.

ژست کودک یک موقعیت یوگا است که برای پشتتان مفید است. برای انجام ژست کودکان, روی چهار دست و پا قرار بگیرید, سپس کمرتان را کش دهید. دستان باید از هم باز و روی زمین باشند. این باعث ایجاد کشش در کمرتان می شود. این حالت را برای چند ثانیه نگه دارید, سپس به موقعیت شروع تان برگردید و پنج بار این کار را تکرار کنید.

درد پایین کمر می تواند یک وضعیت مزمن و ناتوان کننده باشد.
کارهای کوچک و روزانه می تواند باعث بدتر شدن ناراحتی شما شود.
با برداشتن گام هایی برای تقویت, کشش و محافظت از پشت شما, به طور ایده آل قادر به توقف یا کم کردن درد هستید.
با این حال, موارد شدید درد پایین کمر همیشه با تغییرات سبک زندگی درست نمی شود.
اگر درد پایین کمر شما با تواناییتان در انجام فعالیت های روزمره تداخل دارد, با پزشک خود صحبت کنید.


مطالب پربازدید

امروز دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹

نظرات