پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > خوردن میوه قبل از خواب خوبه یا بد؟

خوردن میوه قبل از خواب خوبه یا بد؟

خواندني ها | ۱۳ آذر۱۳۹۷ | 520 بازدید | نظرات

برخی متخصصان می گویند که خوردن میوه در شب باعث افزایش وزن می شود و خواب را به هم می زند, در حالی که برخی دیگر یک میان وعده کوچک را قبل از خواب بد نمی دانند. متخصصی می گوید خوردن به غیر از الگوی سه وعده غذایی روزانه می تواند هورمون هایی را ناراحت کند که اشتها و جذب کالری را تنظیم می کنند با این حال اگر واقعاً به یک میان وعده نیاز دارید, میوه انتخاب خوبی است.

میوه مملو از ویتامین , مواد معدنی, مواد فتوشیمی و فیبر است. اگر شبها تمایل به شیرینی دارید, خوردن یک تکه میوه تازه یک جایگزین مغذی خوبی است و می تواند شما را از شکر و چربی های اضافه محافظت کند.

آنچه باید در مورد خوردن میوه شبها قبل از خواب بدانید
مساله افزایش وزن:

بیشتر میوه ها کم کالری هستند, بنابراین یک تکه میوه قبل از خواب باعث نمی شود که شما وزن اضافه کنید البته نه به اندازه زمانی که یک کاسه بستنی را هر شب قبل از خواب بخورید. هر کالری که بیش از نیازتان است باعث افزایش وزن می شود.

اگر, درست زمانی که شامتان را تمام کنید, میزان کالری مورد نیاز خود را گرفته باشید, چه ۱۶۰۰ کالری باشد و چه ۲۴۰۰ کالری در روز، و سپس یک موز کوچک را قبل از خواب بخورید, این موز ۱۰۰ کالری به شما اضافه می کند که کمی بیش از میزان نیاز کالری روزانه شما است.

اگر هر شب برای یک هفته این کار را بکنید، ۷۵۰ کالری جمع می کنید. با این مقدار، هر ماه یک پوند چربی اضافه می کنید.

چه کسانی نباید قبل از خواب میوه بخورند؟
مشکلات هاضمه:

اگر شما مشکل گوارشی موجود مانند بیماری کرون و یا سندروم روده تحریک پذیر دارید, و یا از خوردن میوه ها درد می کشید, خوردن میوه ممکن است برای شما مشکل ساز باشد. خوردن آن قبل از خواب می تواند باعث ناراحتی معده و اختلال در خواب شود و شما را برای روز بعدتان خسته می کند.

اگر از برگشت اسید معده رنج می برید, قبل از اینکه بخوابید, میوه نخورید. میوه هایی با اسید بالا مانند پرتقال و آناناس اغلب برای افرادی که برگشت اسید دارند، مشکل ساز هستند و باید از آن ها اجتناب شود.

photo خوردن میوه قبل از خواب خوبه یا بد؟

میوه قبل از خواب ؛ توصیه هایی برای میان وعده سالم در شب:
اگر تصمیم گرفتید قبل از خواب میوه بخورید, اینکار را سالم انجام دهید.
از غذاهای کنسرو شده در شیره قند دوری کنید. اگر میوه خود را با غذاهای دیگر ترکیب می کنید, مراقب انتخاب های خود باشید.
غذاهای پر ادویه ای و تند می توانند باعث اختلال خواب شما شوند.
یک کاسه بلوبری با شیر بدون چربی و یا توت فرنگی با ماست یونانی بدون چربی خیلی بهتر از خوراکی های چرب است.
میزان کالری خود را با یک ردیاب مواد غذایی به مدت هفت روز دنبال کنید تا مطمئن شوید که از میزان کالری روزانه خود تجاوز نمی کنید و اگر دیدید که میوه خوردن قبل از خواب, خواب شما را بر هم می زند, یک میان وعده سالم دیگر مثل کلوچه سبوس دار و کره بادام زمینی را انتخاب کنید.

 


مطالب پربازدید

امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات