پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > خطرات خوردن جگر در طول بارداری برای جنین

خطرات خوردن جگر در طول بارداری برای جنین

خواندني ها | ۱۱ مهر۱۳۹۷ | 1952 بازدید | نظرات

آیا مصرف جگر در بارداری توصیه می شود؟آیا خوردن جگر در زمان حاملگی خطرناک است؟
برخی از نگرانی ها در مورد مصرف جگر در دوران بارداری وجود دارد. برخی مطالعات نشان می دهد که دوزهای بالای ویتامین A باعث ایجاد نقایص مادرزادی می شود ؛ بر اساس مؤسسه پزشکی (IOM)، توصیه می شود رژیم توصیه شده (RDA) ویتامین A برای زنان باردار ۲۵۶۵ IUS (واحد های بین المللی) در روز می باشد.

photo خطرات خوردن جگر در طول بارداری برای جنین

در مطالعه سال ۱۹۹۵، زنانی که بیش از ۱۰،۰۰۰ واحد ویتامین A روزانه (تقریبا ۴ برابر میزان توصیه شده توسط IOM) مصرف می کردند، در دو ماه اول بارداری بیش از دو برابر خطر ابتلا بهداشتی نوزاد با نقص های زایمان را بیشتر داشتند. مطالعات دیگر پیشنهاد کرده اند که دوز کمتر از ۳۰،۰۰۰ IUS روزانه احتمالا نقایص مادرزادی را ایجاد نمی کند، اما دوز خیلی کمش ممکن است باعث ایجاد نقص های مادرزادی شود.

بدن خودش ویتامین A را در صورت نیاز تولید می کند، از موادی مانند بتا کاروتن، که در سبزیجات زرد و سبز یافت می شود ؛ این مواد خام برای ویتامین ها در طول بارداری کاملا سالم هستند با این حال، ویتامین A پیش ساخته شده رتینول است که، در مقدار بیش از حد، ممکن است نقص های زایمان را ایجاد کند.

ویتامین A پیش ساخته در بسیاری از مکمل های ویتامین و برخی از غذاها، از جمله گوشت، تخم مرغ، محصولات لبنی و غلات صبحانه غنی شده وجود دارد و کبد تنها ماده غذایی است که مقدار بسیار بالایی از ویتامین A را فراهم می کند به عنوان مثال:

خوردن ۳ اونس از جگر گوشت گاو ممکن است شامل ۲۷۰۰۰ واحد باشد.

خوردن ۳ اونس کبد مرغ حاوی ۱۲۰۰۰ واحد است.

میزان مصرف جگر در دوران بارداری
یک زن باردار که به طور مرتب جگر مصرف می کند، به میزانی ویتامین A مصرف می کند که خطر ابتلا به نقص های زایمانی بالا می رود. اگر چه ثابت نشده است که خوردن جگر موجب نقص مادرزادی می شود، اما روشی امن برای زنان باردار وجود دارد و باید مصرف جگر را کم کنند.

یک زن باردار نیز باید اطمینان حاصل کند که مکمل مولتی ویتامین هایش حاوی میزانی بیش از ۵۰۰۰ ویتامین A پیش ساخته نیست. برخی از ویتامینهای قبل از زایمان حاوی هیچ ویتامین A پیش ساخته ای نیستند، و بتا کاروتن را جایگزین می کنند و یا ویتامین A را کاملا حذف می کنند.

در دوران بارداری چه مقدار جگر می توان مصرف کرد؟
هیچ شواهدی وجود ندارد که مقدار مشخصی از جگر را که می توان در حین بارداری مصرف شود، معین کند بنابراین، همه اینها به قضاوت شخصی شما بستگی دارد اما با این حال، اجتناب از مصرفش بهترین کار است. شما می توانید انواع دیگری از گوشت را که امن تر است بخورید.

گفته شده است که حدود ۲۵۰۰ واحد ویتامین A را می توان هر روز در دوران بارداری مصرف کرد ؛ زنانی که مقدار بیشتری از آن را دریافت می کنند، در معرض خطر نقص و عوارض زایمان قرار دارند.


مطالب پربازدید

امروز پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹

نظرات