پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > بهترین وعده های غذایی برای فصل تابستان

بهترین وعده های غذایی برای فصل تابستان

خواندني ها | ۱۶ تیر۱۳۹۷ | 99 بازدید | نظرات

برای فصل تابستان بهترین میان وعده های غذایی عبارتند از:

نان و پنیر و خیار و گوجه

نان و پنیر و خیار و گوجه از مناسب ترین وعده های غذایی است که در فصل گرم سال بسیاری از افراد از خوردن آن لذت می برند. البته اگر مقداری پیازچه کنار گوجه و خیار بگذارید مناسب تر خواهد بود و افزودن نعناع خشک نیز خاصیت تغذیه ای آن را افزایش می دهد.

photo بهترین وعده های غذایی برای فصل تابستان

ماست و خیار

به ماست و خیار می توان انواع سبزی های معطر، گردو، کشمش اضافه کرد و به همراه نان های سنتی استفاده کرد.

خوردن انواع سبزی درتابستان

انواع میوه ها و سبزی ها را می توان به صورت تازه یا به شکل سالاد سرد به جای وعده غذایی روزانه میل کرد. مصرف ماست و خیار به همراه غذا سبب خنکی می شود.

در فصل گرما به دلیل گرمای هوا، تعریق بدن بیشتر انجام می شود و ضرورت نیاز بدن به آب و نوشیدنی بیشتر احساس می شود.در اثر تعریق نه تنها آب بدن بلکه املاح با ارزش بدن نیز از دست می رود که باید با تغذیه مناسب جبران شوند.

نوشیدنی های خنک کننده

در فصل گرما شربت آب لیمو، خاکشیر، سکنجبین، عرق کاسنی، همچنین شیر کم چرب، دوغ و سایر آب میوه های طبیعی را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.

برای حفظ ذخایر آب بدن بهتر است آب را همراه مواد فیبری نگه دارنده مصرف شود تا به تدریج وارد دستگاه گوارش شده و سریع دفع نشود.مثلاً مصرف هویج، هندوانه، طالبی، خربزه، هلو یا خاکشیر می تواند بسیار مفید باشد ضمن اینکه از یبوست نیز جلوگیری می شود.

نوشیدنی های خیلی سرد باعث انقباض معده می شوند و دستگاه گوارش را دچار فلج موقت می کند.

خربزه و هندوانه بخورید

مقدار انرژی موجود در خریزه و هندوانه کم است اما حجم زیاد آب موجود در خربزه و هندوانه می تواند به جبران آب از دست رفته بدن به ویژه در فصل تابستان کمک کند.

به همین دلیل این دو میوه سبب بهبود عملکرد کلیه می شوند؛ به عنوان مثال هندوانه به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی آب (حدود ۹۲ درصد) خاصیت ضدعفونی کننده دارد و سموم موجود در بدن را دفع می کند.

خربزه به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می کند، همچنین آرام بخش بوده و مصرف آنها به کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند مفید است. این دو میوه سرشار از ویتامین ها و فیبر هستند که به آنها خاصیت ملین بودن می بخشد.

نان و پنیر و هندوانه

این وعده غذایی مناسب افرادی است که طبیعت گرم دارند.

نوشیدن نوشابه های گازدار و کافئین را محدود کنید

در فصل تابستان غذاهایی که طبع سرد دارند، باعث فعالیت غدد عرق و گشادی عروق در سطح پوست شده و در نتیجه بدن را خنک می کند باید مصرف گردد.

باید  مصرف نوشابه های گازدار و نوشیدنی هایی مثل قهوه را در تابستان باید محدود کرد، زیرا کافئین نیاز بدن به مایعات را بیشتر می کند. همچنین از بین نوشیدنی های کافئین دار فقط چای به دلیل طبع سرد و ایجاد خنکی در بدن مناسب است.

نوشیدن چای سبز با طعم میوه های تابستانی و به صورت خنک بهترین گزینه در فصل گرما است.

انجیر

انجیر میوه ای پر انرژی و ملین است. این میوه از بروز کم خونی جلوگیری می کند و دارای ترکیباتی است که می تواند از تولید سلول های سرطانی جلوگیری کنند.

هلو

هلو دارای آهن، و ویتامین بوده و پوست را پاکسازی می کند به همین دلیل از هلو در ساخت بسیاری از کرم های آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. این میوه ملین بوده و چون بسیار کم کالری است، در بسیاری از رژیم های کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد.

زردآلو

زرد آلو دارای مقادیر زیادی ویتامین و برای تقویت بینایی، داشتن پوست و موی سالم و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن موثر است.زردآلو کم کالری بوده و یک میان وعده مناسب در بین وعده های اصلی غذا است.

برگ زردآلوی خشک دارای مقادیر زیادی فیبر بوده که می تواند در درمان یبوست، فشار بالا و کم خونی استفاده شود.

برگ زرد آلو همچنین به دفع نمک و آب زاید موجود در بدن کمک می کند و چون سرشار از آهن است، مصرف آن به زنان و افرادی که از کم خونی رنج می برند، توصیه شده است.

انگور

انگور نیز مانند خربزه و هندوانه خون را تصفیه کرده و باعث شادابی و نشاط می شود. مصرف انگور به افرادی که از کم خونی و خستگی رنج می برند، توصیه شده است این میوه از بروز یبوست نیز جلوگیری می کند.

انگور به دلیل مقادیر بالای شکر طبیعی منبع خوبی برای تأمین انرژی است، خوردن انگور با دانه می تواند گام مؤثری در مبارزه با پیری باشد. به علاوه مصریان باستان از انگور در درمان آسم استفاده می کردند.

گیلاس

گیلاس ملین و دارای ویتامین C است .


مطالب پربازدید

امروز یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷

نظرات