پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > بهترین غذاها برای کاهش درد

بهترین غذاها برای کاهش درد

خواندني ها | ۲۹ اردیبهشت۱۳۹۶ | 1970 بازدید | نظرات

راههای مختلفی برای مقابله با درد وجود دارد؛ یکی از این راهها که با عوارض جانبی کمتری همراه است، استفاده از مواد غذایی سالم و گیاهان دارویی است. در این متن با خواص ۹ ماده غذایی برای کاهش درد، بیشتر آشنا میشویم.
یک جزء اصلی در داروهای سنتی، این ریشه تند است که احتمالا به عنوان بهترین داروی ضد تهوع و دارای خواص تسکین دهنده دردهای مختلف، شناخته شده است. اما زنجبیل، همچنین میتواند با دردهایی مثل درد ماهیچه ناشی از ورزش و نیزدردهای ناشی از قاعدگی، به خوبی مبارزه کند.
دریک مطالعه، نشان داده شده است که کپسولهای حاوی زنجبیل، همچنین میتواند بسیار بهتر از برخی مسکن ها مثل ایبوپروفن، دوره های درد را تسکین دهد.
۲- بلوبری یا تمشک آبی
این سنگ مانندهای کوچک آبدار، مقدار زیادی غذا های گیاهی دارند که برای کاهش التهاب و مبارزه با درد، میتواند استفاده گردد. اگر در فصل مخصوص آن نیستید، میتوانید از یخ زده آن نیز استفاده کنید؛ چرا که دارای همان خواص وحتی مواد مغذی بیشتری نسبت به تازه آن خواهد بود. سایر میوه هایی با آنتی اکسیدان و پلی فنول، شامل توت فرنگی، پرتقال هم میتوانند دارای خواص تسکین دهنده باشند.
۳- دانه کدو تنبل
تخمه کدو، یک منبع فوق العاده از منیزیم است؛ یک ماده معدنی که به کاهش تعداد دفعات میگرن، کمک میکند.این ماده معدنی همچنین به جلوگیری و درمان پوکی استخوان نیز کمک میکند. اما با وجودآنچه گفته شد، به نظر نمی رسد در مورد انقباض دردناک عضله پا در شب کمک کند. برای داشتن منیزیم بیشتر، انواع بادام، بادام هندی، سبزیجات دارای برگ تیره(مثل اسفناج و کلم پبچ)، انواع لوبیا و عدس را در رژیم ذایی خود بگنجانید.
۴-سالمون
مملو از اسیدهای چرب امگا سه، که با خواص ضدالتهابی خود، باعث میشود در لیست بهترین غذاها قرارگیرد و مصرف منظم آن برای داشتن یک قلب سالم، در نظرگرفته شده است. چنانچه شما مبتلا به آرتریت روماتوئید هستید، دیگر انواع ماهی های آب سرد شامل: ماهی تن، ساردین و خال مخالی، انتخابهای خوبی هستند. از تیلاپیا و گربه ماهی دوری کنید؛ سطوح بالای اسیدهای چرب امگا شش، ممکن است باعث بیشتر شدن التهاب شود.
۵- زردچوبه
ترکیبی از این ادویه که باعث رنگ زرد-نارنجی در آن میشود، در بسیاری ازفرآیندها در بدن شما شامل التهاب، اثر دارد( ادویه کاری نیز از این ادویه گرفته میشود). مطالعاتی که درباره افرادی مبتلا به آرتریت روماتوئید و استئوپروز، که از مکمل های دارای کورکومین استفاده میکردند، نشان داده است که این افراد بعد از مصرف این مکمل ها، بهتر راه می رفتند و البته دارای عوارض جانبی داروهای شیمیایی نیز نبودند. فلفل سیاه در جذب آن کمک زیادی میکند؛ سعی کنید تا با ترکیبی از این ادویه به همراه زنجبیل و عسل در چای خود،  به جنگ با التهاب در بدن خود بروید.
۶-گیلاس ترش ( در ایران آلبالو نامیده میشود)
دریک مطالعه در باره دونده هایی که ۷روز قبل از شروع مسابقات، روزی یک وعده، آب آلبالو می نوشیدند، نشان داده شده است که این افراد بعد از مسابقه، به طور قابل ملاحظه ای  درد ماهیچه ای کمتری، نسبت به دونده هایی که یک نوشیدنی غیرطبیعی با همان طعم را مینوشیدند، داشتند. این امر، شاید به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی این میوه باشد.
photo بهترین غذاها برای کاهش درد
۷-روغن زیتون خام
آیا احساس خارش شدید در پشت گلو دارید؟ این یک ترکیب به نام الئوکانتل است که شبیه به ایبوپروفن عمل میکند. روغن زیتون خالص و خام، دارای چربی است که مفاصل را هموار و نرم کرده، از شکستن غضروف نیز جلوگیری میکند. این، شاید بتواند به افرادی که از پوکی استخوان رنج میبرند، کمک کند. هنگامی که شما با روغن زیتون پخت و پز میکنید(به شرط اینکه حرارت بالا نباشد) خواص خود را به هیچ وجه از دست نخواهد داد.
۸- فلفل تند
کپساسین، ماده ای است که طعم تندی به چیلی میدهد. برخی تحقیقاتی که قبلا انجام گرفته بود، توصیه به خوردن فلفل تند، به جای مالیدن آن بربدن کرده بودند؛ شاید برای کاهش و جلوگیری از التهاب. “سوختگی” از ترفندهای مغز شماست برای آزادسازی آندروفین ها، که آن نیزبه نوبه خود باعث ساکت شدن هشدارهای درد میشود.
۹- نعناع
روغن نعناع، برای تسکین گرفتگی های دردناک، گاز و نفخ معده به کار میرود، اینها نشانه هایی از بیماری به نام سندرم روده تحریک پذیر می باشد. چای نعناع، برای آرام کردن ناراحتی های گاه گاه شکمی، بسیار خوب است. در مطالعات پیشین، چای نعناع برزیلی، موثرتر از مسکن های تجویزی ضد درد، معرفی شده اند.

مطالب پربازدید

نظرات