پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > سلامت > بهترین سبزیجات کاهش دهنده وزن

بهترین سبزیجات کاهش دهنده وزن

سلامت | ۱۶ تیر۱۳۹۸ | 424 بازدید | نظرات

استفاده از سبزی ها برای کاهش وزن بدلیل کالری کمی که دارند انتخاب بسیار مناسبی است، سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند، و به واسطه محتوای فیبر و آب خود احساس سیری را تقویت می کنند. در اینجا با برخی از بهترین گزینه های گیاهی برای کاهش وزن آشنا می شویم.

کاهش وزن با اسفناج

 

photo بهترین سبزیجات  کاهش دهنده وزن
اسفناج یک سبزی مقویست و می توان از آن در دستورالعمل های غذایی مختلف استفاده کرد. این محصول گزینه ای ایده آل برای کمک به کاهش وزن نیز است زیرا:

بخش قابل توجهی از اسفناج را آب و پروتئین ها تشکیل می دهند.ساقه های اسفناج سرشار از فیبر هستند، از این رو، استفاده از آنها ب سیار مفید است. میزان مواد مغذی در برگ های اسفناج نیز چشمگیر است.اسفناج حاوی ویتامین های A، C، E، K، B1، B2 و B6 است و همچنین منبع خوبی برای مواد معدنی آهن، منیزیم، کلسیم محسوب شده و سرشار از آنتی اکسیدان هاست.

تفت دادن یکی از بهترین روش ها برای آماده کردن اسفناج و گنجاندن آن در یک رژیم غذایی کاهش وزن است. اسفناج را نپزید زیرا بسیاری از مواد مغذی آن به ویژه کلسیم، آهن و منیزیم از دست می روند. شما می توانید این سبزی را با اندکی سیر و روغن زیتون تفت دهید یا از برگ های اسفناج خام در یک سالاد خوشمزه به همراه مغزدانه ها و مقداری آناناس استفاده کنید.

کاهش وزن با خیار
خیار حاوی اسید تارترونیک است که به پیشگیری از تبدیل کربوهیدارت ها به چربی کمک می کند. همچنین، محتوای سلولز خیار به بهبود گوارش، دفع سموم، و کاهش سطوح کلسترول کمک می کند.

یک عدد خیار – یک لیتر آب- آب یک عدد لیمو- یک قاشق غذاخوری دانه های چیا

روش تهیه:

خیار را شسته و پوست بگیرید. سپس، آن را همراه آب و آبلیمو در یک دستگاه مخلوط کن ریخته و تا زمانی که بافتی یکدست شکل بگیرد به هم زدن ادامه دهید. سپس یک قاشق غذاخوری دانه های چیا را به نخستین فنجان از نوشیدنی خود اضافه کرده و پیش از نوشیدن اجازه دهید چند دقیقه در آن خیس بخورد. دانه های چیا به کاهش وزن بیشتر کمک خواهند کرد.

یک فنجان از این نوشیدنی را ۲۰ دقیقه پیش از هر وعده غذایی مصرف کنید.

این روند را برای پنج روز ادامه دهید و سپس ۱۰ روز وقفه ایجاد کنید. این برنامه روتین به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

کاهش وزن با  فلفل

راز استفاده از فلفل ها برای کاهش وزن مصرف آنها به صورت خام و در مقادیر کم است. فلفل ها به کالری سوزی بیشتر در بدن کمک می کنند. فلفل ها، بدون در نظر گرفتن نوع و این که چه رنگی دارند، سرشار از کپسایسین هستند که این ترکیب به افزایش دمای بدن و پیرو آن، بهبود کاهش وزن کمک می کند. فلفل ها را به شکل خام و در مقادیر اندک مصرف کنید. آنها را به تکه های کوچک برش زده و در سالادها استفاده کنید.

کاهش وزن با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها، بیوفلاونوئیدها، ویتامین های A، B، C، B3 و K و مواد معدنی، مانند فسفر، کلسیم، روی، منیزیم، پتاسیم، سدیم، و منگنز است و همچنین گزینه ای کم کالری محسوب می شود.

یک عدد گوجه فرنگی- دو فنجان آب- آب نصف لیمو- دو عدد هویج

روش تهیه:
گوجه فرنگی و هویج را شسته و به همراه آب و آبلیمو درون دستگاه مخلوط کن بریزید و تا زمانی که بافتی یکدست شکل بگیرد به مخلوط کردن ادامه دهید. شما می توانید این نوشیدنی کاهش وزن را ۲۰ دقیقه پیش از وعده های غذایی طی یک دوره پنج روزه مصرف کنید. سپس پنج روز این کار را متوقف کرده و پس از آن دوباره مصرف این نوشیدنی را آغاز کنید.

پیاز و سیر

سیر و پیاز هر دو گزینه هایی عالی برای کمک به کاهش وزن هستند. سیر و پیاز به نابودی سموم و کاهش چربی اضافه انباشته شده در بدن کمک می کنند، عملکرد کبد را تقویت کرده و از سلامت قلبی عروقی محافظت می کنند.

شما می توانید روز خود را با مصرف یک حبه سیر خام به همراه یک لیوان آب با معده خالی آغاز کنید. مقداری پیاز خام را ریز خرد کرده و به سالادهای خود اضافه کنید. مصرف پیاز خام بیشتر ویژگی های مفید آن را حفظ کرده و به پاکسازی کارآمدتر بدن کمک می کند.


مطالب پربازدید

امروز یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸

نظرات