پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > بهترین روشها برای درمان استرس

بهترین روشها برای درمان استرس

خواندني ها | ۲۷ بهمن۱۳۹۶ | 645 بازدید | نظرات

جلوی افکار منفی را گرفتن

 

یکی از روش های آسان و معروفی که ذهن را پاک می کند این است: “کف بزنید و جیغ بکشید و بگویید بسه بعدا در موردش فکر میکنم”. روش دیگر این است که یک عدد کش دور مچ دست قرار دهید و هر وقت شروع به افکار منفی کردید آن را محکم بکشید یا خودتان را نیشگون بگیرید. و بعد حواستان را به یک شیء یا موضوع دیگری مشغول کنید.

انجام سرگرمی هایی که دوست دارید

photo بهترین روشها برای درمان استرس

زمانی را برای انجام دادن کاری که علاقه دارید اختصاص دهید. مطالعه کنید، نقاشی بکشید، ورزش کنید، آشپزی کنید و هر کاری که خوشحالتان می کند و باعث می شود به افکار منفی و کار و مسئولیت ها فکر نکنید.

تحریک عصب

photo بهترین روشها برای درمان استرس

یکی از روش های عجیب برای مقابله با استرس این است که انگشت اشاره را روی لب ها بکشید. این کار سیستم عصبی پاراسمپاتیک را ترغیب کرده و ایجاد آرامش می کند.

هر چیزی که به ذهنتان می آید را بنویسید

photo بهترین روشها برای درمان استرس

روانشناسان می گویند برای کاهش استرس یادداشت برداری کنید. افکار، موقعیت ها، روابط، ایده ها و… هر چیزی را بنویسید و هر چیزی که به ذهنتان می رسد نظم بدهید. این روش بسیار مفید است زیرا باعث می شود مشکل را فراموش کنیم، ذهنمان پاک می شود و استرس و تنش کم می شود. و در نتیجه به همه چیز از جنبه دیگری نگاه خواهید کرد.

مواد غذاهایی که می پزید را خودتان انتخاب کنید

 

روانشناسی به نام “جفری سابر” می گوید هر وقت احساس استرس می کنم دوست دارم غذا بخورم. اما این غذا باید سالم باشد و غذایی که قبلا امتحان نکرده باشم. به همین خاط خودم به فروشگاه ها مواد غذایی می روم، آن ها را انتخاب می کنم و با دقت درست می کنم.

سفت کردن عضلات

 

کوین چامپن روانشناس آمریکایی از روش ریلکسیشن عضلات برای کاهش استرس استفاده می کند. این روش آسان است: بعد از هر تنش قوی آرامشی قوی می آید. یعنی باید ۱۰ ثانیه عضلات را سفت کنید و ۲۰ ثانیه روی احساس آرامش بعد از آن تمرکز کنید.

واکنش صحیح یا عدم واکنش

photo بهترین روشها برای درمان استرس

وقتی با یک موقعیت استرس زا مواجه شدید این مانترا را در ذهنتان نگه دارید: من نمی توانم موقعیت را عوض کنم اما می توانم واکنشم را تغییر دهم. واکنش مثبت به یک موقعیت منفی به شما کمک می کند استرس کمتری را تجربه کنید و از همه مهم تر از اشتباهات تان چیزهای جدیدی بیاموزید.

 


مطالب پربازدید

امروز شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷

نظرات