پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > بهترین درمانهای خانگی برای درد زیر شکم

بهترین درمانهای خانگی برای درد زیر شکم

خواندني ها | ۴ مرداد۱۳۹۷ | 2411 بازدید | نظرات

درد زیر شکم دلایل متفاوتی دارد.در خانم ها معمولا در دوره قائدگی این درد زیادتر میشود.یبوست یا مشکلات گوارشی هم میتواند باعث درد زیر شکم گردد.به دلیل وجود دلایل بسیار زیاد در درد زیر شکم ،توصیه می شود که حتما با پزشک خود مشورت کنید، تا علت دقیق آن را بیابید ، با این حال ،برای درد خفیف می توانید برخی از درمان های خانگی  استفاده کنید.
۱.درمان دل درد با رازیانه:
یک قاشق چایخوری از دانه های رازیانه را به یک فنجان آب داغ بیافزاید.
سپس اجازه دهید تا ۵ دقیقه بماند.
این چای گیاهی را ۲ تا ۳ بار در طول روز بنوشید .
همچنین می توانید دانه های رازیانه را به آسانی بجوید.

۲.درمان دل درد با بابونه :
دو تا سه قاشق چایخوری گل بابونه خشک شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و برای ۵ دقیقه روی آن را بپوشانید و بعد یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.
سه فنجان از این نوشیدنی در طول روز استفاده کنید.
نکته :اگر باردار هستید از بابونه استفاده نکنید.

۳. زنجبیل برای درمان دل درد:
یک قاشق چایخوری از زنجبیل رنده شده را در یک فنجان آب در حال جوش اضافه کنید.
اجازه دهید تا ۵ دقیقه بماند و سپس کمی عسل و آبلیمو ب برای مزه دار کردن، به آن اضافه کنید. از این نوشیدنی دو تا سه بار در طول روز استفاده کنید.
همچنین می توانید چند قطره از روغن زنجبیل را با هر نوع روغن طبیعی اضافه کنید و آن را بر روی شکم ماساژ دهید .
این کار را دو یک یا دوبار در طول روز تکرار کنید.

۴.سرکه سیب برای درمان درد زیر شکم:
یک یا دو قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس مقداری عسل ارگانیک به آن بیافزایید.
از این درمان فوق العاده یک یا دو بار در طول روز استفاده کنید.

۵.درمان درد زیر شکم با روش های خانگی با گرما:
یک عدد پد گرم را زیر شکم خود قرار دهید.
این کار را آنقدر تکرار کنید، تا احساس راحتی بیشتری پیدا کنید.
همین طور می توانید یک حوله را در آب گرم خیس کنید و سپس آب آن را بگیرید و یک دقیقه در حرارت مایکروویو قرار دهید و بعد زیر شکم خود بگذارید، تا زمانی که حوله سرد شود.
این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید.
حتی می توانید از دوش آب گرم نیز استفاده کنید که بسیار تاثیرگذار است

۶. درمان گیاهی درد زیر شکم با نعنا تند:
برای کاهش سریع درد زیر شکم به راحتی مقداری از برگ نعنای تند را بجوید.
همچنین می توانید چای نعناع درست کنید،که یک قاشق چای خوری از برگهای نعنای تند تازه را به یک فنجان آب در حال جوش بیافزایید.
سپس به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد از مدتی مقداری عسل برای طعم دهی به آن اضافه کنید.
از این نوشیدنی ۲ تا ۳ بار در طول روز استفاده کنید.
توجه داشته باشید که ،

نعنای تند ممکن است برای کسانی که از بیماری قلبی و رفلکس اسید رنج می برند مناسب نباشد.

۷.درمان خانگی درد زیر شکم با ماست:
دو تا سه فنجان ماست را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.
همچنین می توانید آن را به عنوان یک خوراکی و اسموتی مصرف کنید.
علاوه بر ماست ،سایر غذاهای پروبیوتیک مانند:کفیر و آب ترشی نیز مفید هستند.
ماست

۸.درمان درد زیر شکم با ورزش :
هر نوع ورزش برای سلامتی شما مناسب است . اگر وقت ندارید به باشگاه بروید، روزانه پیاده روی یا دویدن را در برنامه خود قرار دهید.
از دراز کشیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن اجتناب کنید.
در عوض، به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید و بعد به رختخواب بروید.
برخی از گزینه های خوب دیگر که می توانید امتحان کنید، شناکردن ،دوچرخه سواری، پینگ پنگ و فوتبال است.

۹.جلوگیری از درد زیر شکم با خوردن آب:
برای جلوگیری از درد زیر شکم، باید به مقدار کافی آب بنوشید تا بدنتان به طور کامل هیدراته شود.
آب و میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از آب هستند، بهترین منابع برای نگهداری بدن شما می باشند.
همچنین می توانید مقداری آبلیمو یا یک قاشق چای خوری سرکه سیب را برای اضافه کردن خواص تغذیه ای به آب آشامیدنی خود اضافه کنید.

photo بهترین درمانهای خانگی برای درد زیر شکم

۱۰. رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از درد زیر شکم:
بعضی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند موجب نفخ شکم و درد زیر شکمی به وسیله گاز یا یبوست شوند.

اجتناب از چنین غذاها و نوشیدنی ها ،به عنوان یک اقدام پیشگیرانه میباشد.

برخی از غذاها و نوشیدنی هایی که باید از آنها اجتناب شود عبارتند از:

لوبیا
سبزیجات
کلم
نوشابه های گازدار
آدامس
محصولات لبنی
آبنبات های سخت
غذاهای پرچرب
عدس و برنج
مواد غذایی نفاخ

 

نکات تکمیلی برای پیشگیری و درمان درد زیر شکم :
-اگر سیگار میکشید، وقت آن رسیده است که این دشمن سیستم گوارش خود را کنار بگذارید و به فکر سلامتی خود باشید.
مصرف فیبر خود را با خوردن میوه ها ،سبزیجات و دانه های بیشتر برای جلوگیری از یبوست افزایش دهید.
شروع به خوردن وعده های غذایی کوچکتر ،در مراحل بیشتر کنید.
از خواب مناسب لذت ببرید ،تا به حفظ عملکرد سیستم گوارش خود کمک کنید.
-غذاهایی که دارای چربی زیاد هستند، درد شکمی را افزایش می دهند پس ،از خوردن آنها اجتناب کنید.
-از آسپرین یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده نکنید زیرا ممکن است شکم شما را تحریک کند و درد را افزایش دهد .
برای جلوگیری از درد شکمی ناشی از بلع هوا، آدامس را از برنامه خود حذف کنید.


مطالب پربازدید

امروز یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸

نظرات