پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني ها > بهترین خوراکیها برای سلامت لثه و دندان

بهترین خوراکیها برای سلامت لثه و دندان

خواندني ها | ۲۷ تیر۱۳۹۷ | 497 بازدید | نظرات

در این مطلب فهرست کامل برخی از بهترین غذاها را برای سلامت دهان و دندان به شما ارائه میدهیم.هر کدام از این خوراکیها فواید خاصی برای سلامت دندان و لثه دارد که فواید هر کدام را هم توضیح داده ایم

ماست برای بهداشت دهان و دندان:
ماست قطعا بیش از یک هدیه خوب برای بهداشت دهان و دندان عمل می کند. با کلسیم و پروبیوتیک ها محافظت می شود که از نفوذ حفره، بیماری لثه و حتی نفس بدبو محافظت می کند.

هویج مفید برای دندان:
هویج بسیار خوشمزه و سرشار از مهم ترین مواد معدنی و ویتامین ها برای دهان است که آنها مستحق اشاره ویژه ای هستند. جای تعجب نیست که Bugs Bunny دندان های خوبی دارد.

سلامت دهان و دندان با سیب:
آیا روزی یک سیب یک دندانپزشکی را از شما دور نگه می دارد؟ احتمالا نه، اما قطعا کمک خواهد کرد. چرا که سرشار از مواد مغذی و ویتامین های کلیدی است.

photo بهترین خوراکیها برای سلامت لثه و دندان
سیر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان:
آلیسین موجود در سیر دارای خواص ضد میکروبی قوی است. بنابراین، به شما کمک می کند تا با پوسیدگی دندان و به خصوص بیماری پریودنتال مبارزه کنید.

زنجبیل برای سلامت دهان:
زنجبیل از بسیاری جهات حتی هنگامی که صحبت از سلامت دهان به میان می آید، شگفت انگیز است ممکن است زبان شما را بسوزاند ولی رشد باکتری را مهار میکند.

دانه های کامل مفید برای سلامت لثه ها:
مصرف غلات کامل (بلغور جو دوسر، برنج قهوه ای) باعث کاهش خطر بیماری لثه می شود.

سلامت دهان و دندان با گلابی:
بر خلاف بسیاری از میوه های اسیدی، گلابی های خام در خنثی سازی اسیدها خوب هستند، و این باعث می شود آنها هر لحظه یک میان وعده کامل باشند

پنیر برای از بین بردن باکتری دهان:
آیا پنیر چدار دوست دارید؟ این نوع پنیر غنی از کلسیم است. علاوه بر این، پنیر چدار سطح اسید را در دهان کاهش می دهد، که پلاک از آن متنفر است. جویدن پنیرهای سخت باعث افزایش تولید بزاق می شود که برخی از باکتری ها را در دهان پاک می کند. می خواهم بر روی برخی از تنقلات غریب دندان ها مانند کراکر تمرکز کنید کمی چدار اضافه کنید و آسیب را کاهش دهید.

فقط به یاد داشته باشید، پنیر های سفت و سالم بهترین گزینه هستند.

شیر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان:
به اندازه و همانند آب، شیر بهترین نوشیدنی است ؛ این نوشیدنی غنی از کلسیم و سایر عناصر مهم است. شیر نیز سطوح اسید در دهان را کاهش می دهد که به مبارزه با پوسیدگی دندان کمک می کند.

۳) آب برای تمیز کردن دهان و دندان:
ابرقهرمان دندان های شما! آب کمک می کند تا مواد غذایی از میان دندانها شسته شوند و دهان سطح بزاق خود را بالا نگه دارد. بزاق در واقع بهترین وسیله ی دفاعی دهان شما در برابر فساد دندانی است ،زیرا حاوی پروتئین ها و مواد معدنی است که به طور طبیعی با پلاک مبارزه می کنند و اگر شما آبرسانی به بدنتان نداشته باشید، میزان محدودی از دهانتان بزاق ترشح می کنید.

برگ سبز (اسفناج، کلم بروکلی، کلم):

این سبزیجات سالم و تازه حاوی کلسیم، اسید فولیک و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند که با دندان ها و لثه های شما مهربانند.

ماهی (ماهی های چرب، ماهی قزل آلا، ماهی تن):

غنی از مواد معدنی و ویتامین های مهم مانند ویتامین D هستند، ماهی بخش مهمی از رژیم غذایی مناسب دندان ها است.

 

کیوی :

کیوی دارای یکی از میوه ها با بالاترین غلظت ویتامین C است.

پیاز برای حفظ سلامت لثه:
هنگامی که خام خورده شود، خواص ضد باکتری قوی دارد، به خصوص در برابر بعضی از باکتری ها که موجب حفره سازی و بیماری لثه می شوند.

قارچ شیتاکی برای تشکیل نشدن پلاک در دندان:
این غذای آسیایی خوشمزه کابوس پلاکها است. آنها حاوی لنتینان، و شکر طبیعی هستند، که باعث توقف تشکیل پلاک در دندان های شما می شود.

سلامت دهان و دندان با مصرف کرفس:
کرفس برای دندان ها خوب است، بهتر است به ارزش ویژه آن اشاره کنیم که به هرنحوی از میان وعده های مناسب برای سلامتی دهان و دندان و نزدیک ترین مدل طبیعی به نخ دندان است.

نگهداری از لثه های سالم با سویا:
رژیم غذایی حاوی سویا ممکن است به نگهداری لثه های سالم کمک کند.

واسابی برای از بین بردن باکتری دندان:
سوشی فقط برای دندان های شما بهتر است بعضی شواهد وجود دارد که واسابی باکتری ها را از چسبیدن به دندان ها متوقف می کند.

تمیز کردن پلاک دندان با دانه های کنجد:
دارای مقادیر زیادی کلسیم و بسیار کارآمد در تمیز کردن پلاک دندان، وقتی آنها را می جوید.

۲۷)خواص سیب زمینی شیرین برای دندان و لثه:
دوز سالم ویتامین A برای مینای دندان و لثه ها بسیار مفید خواهد بود.

کشمش مفید برای باکتری های دهان و دندان:
شگفت انگیز است، زیرا کشمش حتی به دشمن دندان بیشتر شباهت دارد ؛ با این حال، مواد فیتوشمیکال هستند، که ممکن است باکتری های حفره ساز را تضعیف کنند. کشمش ها همچنین دارای آنتی اکسیدان نیز هستند.

محافظت از پوسیدگی دندان با قهوه سیاه:
یک نتیجه شگفت انگیز ! با این حال، یک سری از مطالعات اخیر نشان داده است که قهوه سیاه می تواند دندان های شما را از پوسیدگی دندان محافظت کند و در واقع به مبارزه با پلاک کمک می کند. البته به شرط مصرف اندازه، قهوه باید بدون شیر و شکر باشد.

سلامت دهان و دندان با گوشت :
بیشتر گوشتها برای سلامتی دهانتان عالی هستند. آنها با برخی از مواد مغذی مهم ذکر شده در بالا ،در یک پکیج گوشت قرمز به خصوص مفید هستند.

چای سیاه و سبز برای دندان های سالم:
پلی فنل ها برای کاهش باکتری ها و محصولات سمی باکتری ها در دهان شناخته شده اند. چای همچنین غنی از فلوراید است که برای دندان های سالم ضروری شناخته شده است. بهتر است بی شکر و با عسل نوشید، چرا که باعث خرابی دندان می شود.

آجیل برای مبارزه با پوسیدگی دندان:
آجیل پر از خواص برای دندان هاست. تشکیل شده از عناصر مهم مانند کلسیم و فسفر در یک جا، بادام، آجیل و بادام زمینی، که بخصوص در کمک به مبارزه با باکتری های منجر به پوسیدگی دندان مفید هستند.

آدامس برای از بین بردن باکتری دهان:
آدامس جویدن باعث افزایش تولید بزاق می شود و باکتری ها و ذرات غذا را از بین می برد.

خربزه (تازه) برای سلامت دهان و دندان:
غنی از پلی فنل ها (همانند چای)، که پلاک را از بین میبرد، بنابراین خطر حفره سازی را کاهش می دهد. خربزه های تازه به خصوص در متوقف سازی روند تشکیل پلاک موثر هستند.

پرتقال برای سلامت دندان:
اکثر میوه های جزء مرکبات واقعا اسیدی هستند که برای دندان ها مناسب نیستند، اما پرتقال ها از همه کمتر اسیدی هستند و همه مزایای سلامتی از این میوه ها انتظار می رود.

توت فرنگی برای سفیدی دندان:
اگر میخواهید دندانهای سالم داشته باشید، بهتر است توت فرنگی را دوست داشته باشید! آنها با ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و همچنین اسید مالیک که حتی می تواند به طور طبیعی دندان های شما را سفید کند، همراه هستند.

.


مطالب پربازدید

امروز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷

نظرات