پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > سلامت > بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

سلامت | ۶ تیر۱۳۹۶ | 476 بازدید | نظرات

اگر پس از عبور از ۴۰ سالگی همچنان رژیم غذایی که در دهه دوم یا سوم زندگی برای شما کارآمد بوده است را دنبال کنید، احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد. کارشناسان افزودن مقدار زیادی از مواد غذایی که در ادامه به آنها اشاره می شود به رژیم غذایی را عاملی در کمک به پیشگیری از مشکلات سلامت می دانند که احتمال مواجهه با آنها پس از ۴۰ سالگی افزایش می یابد.

تمشک

photo بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

افت سلامت روده و مشکلات مرتبط با گوارش نادرست با انواع بیماری های خودایمنی مرتبط با التهاب که زنان را از اواسط عمر خود تحت تاثیر قرار می دهند، پیوند خورده است. کمبود فیبر غذایی بخشی از مشکل محسوب می شود. میزان مصرف توصیه شده روزانه فیبر ۲۰ تا ۳۰ گرم است. در میان میوه ها، تمشک از نظر محتوای فیبر یک گزینه عالی محسوب می شود. یک فنجان تمشک حاوی هشت گرم فیبر است.

عدس

photo بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

حبوبات سرشار از فیبر هستند. در این میان، هنگامی که موضوع میزان محتوای فیبر مطرح می شود، عدس و لپه از بهترین گزینه ها محسوب می شوند.

کنسرو کدو تنبل

photo بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

مطالعه انجام شده توسط موسسه ملی سرطان آمریکا کارتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن را با نرخ های پایین‌تر ابتلا به بسیاری از سرطان ها و به طور ویژه سرطان پستان پیوند داده است. بر همین اساس، مواد غذایی سرشار از این آنتی اکسیدان های قدرتمند باید به رژیم غذایی شما افزوده شوند. هرگونه سبزی قرمز، زرد، بنفش یا نارنجی و همچنین سبزیجات سبز برگ تیره منبع خوبی برای کاروتنوئیدها محسوب می شوند. اما هویج های نارنجی و کنسرو کدو تنبل را باید فوق ستاره های بتاکاروتن در نظر گرفت.

گوجه فرنگی پخته

photo بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

در کنار بتاکاروتن، یک آنتی اکسیدان قدرتمند دیگر به نام لیکوپن نیز مبارزی قوی در برابر سرطان به نظر می رسد. میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ – گوجه فرنگی، هندوانه، پاپایا، فلفل دلمه ای قرمز – منابع خوبی برای لیکوپن هستند. گوجه فرنگی پخته می تواند کمک بیشتری به بدن در جذب هر چه بیشتر این آنتی اکسیدان مفید کند.

غلات جوانه زده

photo بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

نمونه های جوانه زده غلات که حاوی سبوس، جوانه و اندوسپرم هستند، یکی از معدود منابع غذایی برای توکوترینول ها، نوعی از ویتامین E که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مغزی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر را کاهش دهد، محسوب می شوند.

گردو

photo بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

مصرف اسیدهای چرب خوب می تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت را با افزایش سن در انسان کاهش دهد. اسیدهای چرب غیر اشباع چند پیوندی که در گردو یافت می شوند ممکن است به محافظت از شما در برابر این بیماری کمک کنند. مغزهای خوراکی و دانه های دیگر نیز منابع خوبی برای این اسیدهای چرب سالم هستند.

روغن زیتون

photo بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

روغن های گیاهی یک منبع خوب دیگر برای اسیدهای چرب غیر اشباع چند پیوندی هستند. در شرایطی که روغن سویا و روغن آفتابگردان منابع خوبی برای این اسیدهای چرب هستند، اما روغن زیتون بهترین گزینه در این زمینه است.

آووکادو

photo بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

مصرف چربی های سالم یکی از بهترین روش ها برای کنترل اشتها است و آووکادو منبع خوبی برای این درشت مغذی سرکوب کننده گرسنگی محسوب می شود.

ماهی سالمون

photo بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

نتایج یک پژوهش نشان داد که دنبال کردن یک رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند خطر مرگ به واسطه بیماری قلبی را تا ۳۷ درصد کاهش دهد. ماهی یک از اجزا اصلی رژیم مدیترانه ای است و در شرایطی که بیشتر انواع ماهی برای سلامت انسان مفید هستند، اما ماهی های چرب مانند سالمون بیشترین فایده را برای سلامت قلب ارائه می کنند. از دیگر ماهی های چرب می توان به ساردین، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و قزل آلای دریاچه ای اشاره کرد.

کلم کیل

photo بعد از چهل سالگی حتما این خوراکیها را مصرف کنید

هنگامی که موضوع مواد مغذی سالم مطرح می شود، گزینه های کمی قدرت برابری با کلم کیل را دارند. کلم کیل سرشار از اسید آلفا لیپوئیک (ALA) است. این آنتی اکسیدان به بدن در تبدیل گلوکز به انرژی و زیر کنترل نگه داشتن سطوح قند خون کمک می کند. پژوهش های صورت گرفته ALA را با نرخ های پایین‌تر ابتلا به دیابت، سکته مغزی، آب سیاه (گلوکوم) و بیماری های دیگر پیوند داده اند.


مطالب پربازدید

امروز جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

نظرات