پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > سلامت > برای کاهش عرق سرد شبانه چه کنم

برای کاهش عرق سرد شبانه چه کنم

سلامت | ۱۴ مرداد۱۳۹۷ | 562 بازدید | نظرات

دلایل ایجاد  عرق سرد نسبتا متفاوت است، هم میتواند دلایل جسمی داشته باشد و هم دلایل روانی.عرق سرد میتواند بعلت استرس زیاد ایجاد شود.یائسگی هم یکی از دلایل ایجاد عرق سرد میباشد.واکنش های آلژیک و سنگ کلیه و مسمومیت و عفوت هم میتواند دلایل عرق سرد باشد.عرق سرد در شب ممکن است ناشی از هر یک از شرایط ذکر شده بالا باشد. این می تواند استرس، عفونت، یا سنگ کلیه باشد.

برای کاهش و درمان عرق سرد شبانه چه کنیم.چند روش وجود دارد که می توانید از عرق شبانه جلوگیری کنید.

پتو و لباس خواب پنبه ای:

پنبه بسیار تنفس پذیر است، به همین دلیل اغلب مردم در تابستان پیراهن نخی میپوشند. این به این دلیل است که اجازه می دهد هوا گردش کند و بدن نفس بکشد.

اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما سرد و تهویه مناسب دارد:

این می تواند بدن شما را در حالی که در خواب است خنک کند.

سعی کنید استراحت کنید:

یکی از دلایل ایجاد عرق سرد استرس و اضطراب است. بهترین کار برای از بین بردن استرس قبل از خواب، کتاب بخوانید، آهنگ ملایم گوش دهید.

اگر از عرق سرد رنج می برید، راه هایی برای مقابله با آن وجود دارد. به یاد داشته باشید که اغلب، عرق سرد، مسئله اصلی نیست، بلکه نشانه ای از یک مشکل بزرگتر است. اگر عرق سرد به صورت منظم ایجاد میشود بهتر است که یک پزشک را برای تشخیص کامل پیدا کنید. در حالی که برخی از علل عرق سرد مانند یک واکنش آلرژیک یا تب ممکن است نسبتا جزئی باشد، مسائل دیگر مانند سندرم شوک سمی بسیار بد است و باید تشخیص داده شوند و درمان شوند.

photo برای کاهش عرق سرد شبانه چه کنم

برای عرق سرد راه هایی وجود دارد که می تواند آن را متوقف کند یا حداقل اثرات آن را کاهش دهد.همانطور که ذکر شد، اگر عرق سرد شما مبتنی بر استرس باشد، بهترین راه برای مقابله با آنها، کاهش استرس است چیزی را که به شما آرامش می بخشد پیدا کنید و برای کاهش استرس خود استفاده کنید.

تمرکز و یوگا ممکن است به کاهش استرس کمک کند که ممکن است موجب کاهش عرق سرد شود.

راهنمایی های زیر می تواند به افراد کمک کند تا ازعرق سرد جلوگیری کنند:
نگه داشتن پوست تمیز و خشک:

حمام معمولی و استفاده از صابون ضد باکتری می تواند به افراد کمک کند تا عرق سرد را کاهش دهند. اطمینان از خشک شدن پوست، محافظت از پوست، کمک به نگه داشتن باکتری در خلسه و کاهش ناراحتی عرق سرد.

جلوگیری از عرق سرد با این راهکارها
کفش های جایگزین:

با کفش های مختلف در روزهای مختلف بیرون بروید، می تواند به افرادی که پاهای پر عرق دارند کمک کند تا پای خود را خشک و بوی را کاهش دهند.

پوشیدن جوراب جذب کننده:

جوراب های پشمی و جوراب های ساخته شده برای ورزش، تمایل به جذب رطوبت بیشتری دارند و برای افرادی که دارای عرق سرد هستند، مفید است.

پیدا کردن راه هایی برای استراحت:

تمرین یوگا، مدیتیشن و بیوفیدبک می تواند به افراد کمک کند تا برخی از استرس هایی را که موجب عرق سرد میشود را کاهش دهد.

تنظیم رژیم غذایی:

برخی از غذاها و نوشیدنی ها، مانند کافئین، می توانند تولید عرق کنند، بنابراین کاهش مصرف این مواد می تواند موجب کاهش شدت عرق سرد شود.


مطالب پربازدید

امروز شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷

نظرات