پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > خواندني هاtitle_li=سلامت > با ده ماده غذایی رنگ چشمتان را تغییر دهید

با ده ماده غذایی رنگ چشمتان را تغییر دهید

خواندني ها,سلامت | ۲۷ مرداد۱۳۹۸ | 116 بازدید | نظرات

photo با ده ماده غذایی رنگ چشمتان را تغییر دهید

۱. تخمه‌ی آفتابگردان
تخمه‌ی آفتابگردان میان‌وعده‌ی راحتی است که مواد مغذی فراوانی دارد. میزان بالای ویتامین E موجود در تخمه‌ی آفتابگردان کمک می‌کند که چشم‌های‌تان براق و سلامت به نظر برسند و اگر به طور دائمی این خوراکی را بخورید، رنگ چشم‌تان نیز روشن می‌شود.
۲. بلوبری
بلوبری (زغال‌اخته‌ی آبی) به دلیل میزان فراوان ویتامین A، C و E که دارد، یکی از سالم‌ترین میوه‌های دنیا برای چشم است. این میوه به دلیل رنگ نسبتا آبی فوق‌العاده‌ای که دارد، ‌دارای عوامل رنگ‌بخشی طبیعی است، و می‌تواند به چشم‌تان سایه‌ای از رنگ آبی بدهد.
۳. آناناس
طعم شیرین آناناس تنها فایده‌ای نیست که خوردن آن دارد. خوردن تکه‌های آناناس باعث می‌شود که چشم‌های‌تان روشن‌تر و شفاف‌تر به نظر برسند، چرا که این میوه میزان فراوانی ویتامین C دارد.
۴. تخم‌مرغ
تخم‌مرغ یکی از مغذی‌ترین غذاهای جهان است. ارزش غذایی بالای این ماده‌ی خوراکی می‌تواند کمک‌تان کند که چشم‌هایی سالم‌تر و درخشان‌تر داشته باشید. تخم‌مرغ‌های امگا۳ برای رسیدن به چشم‌های روشن‌ موثرتر هستند، بنابراین گزینه‌ی بهتری هستند اگر امکان تهیه‌ی آنها برای‌تان وجود دارد.
۵. گریپ‌فروت
نیمی از یک گریپ‌فروت تقریبا حاوی ۸ درصد از میزان توصیه‌شده‌ی ویتامین C در روز است. ویتامین C سفیدی چشم‌های‌تان را شفاف‌تر می‌کند و باعث می‌شود که رنگ چشم‌های‌تان روشن‌تر شود.
۶. آب نارگیل
نوشیدن یک لیوان آب نارگیل به طور روزانه کمک می‌کند که بدن‌تان هیدراته بماند. هیدراته بودن باعث می‌شود دفع مواد زائد از بدن‌تان راحت تر صورت بگیرد و به این ترتیب چشم‌های‌تان درخشش بیش‌تری خواهند داشت. همچنین، شفافیت رنگ چشم‌تان افزایش خواهد یافت.
۷. گرمک
بتاکاروتن فراوانی که در گرمک وجود دارد، ریسک توسعه‌ی دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد) را کاهش می‌دهد. میزان فراوان ویتامین A و C در این میوه باعث می‌شود که چشم‌های‌تان جوان‌تر به نظر برسند. گرمک هاله‌ای از رنگ سبز به چشم‌های‌تان می‌دهد.
۸. عسل مانوکا
عسل مانوکا یک داروی عالی است و خواص ضد میکروبی شگفت‌انگیزی دارد. خوردن یک قاشق چای‌خوری عسل مانوکا به طور روزانه کمک‌تان می‌کند که سیستم ایمنی بدن‌تان بهبود بیابد. همچنین می‌توانید عسل مانوکا و آب مقطر را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و به طور روزانه ۲-۳ قطره از این محلول را در چشم‌تان بریزید؛ به این ترتیب میتوانید چشم‌هایی روشن داشته باشید و به تغییر رنگ چشم تان کمک کنید.
۹. خیار
خیار میزان فراوانی کلسیم و روی دارد، و هر دوی این‌ها برای سالم و براق نگه داشتن چشم‌های‌تان ضروری هستند. روی زیاد، رنگ چشمهای‌تان را روشن‌تر می‌کند و تضمین می‌کند که سلامت چشم‌های‌تان در حد مطلوب قرار دارد. برای حصول بهترین نتیجه و جلوگیری از بیماری‌های چشم، به صورت منظم خیار بخورید.
۱۰. سیر
هر چه‌قدر بیش‌تر از این ماده‌ی خوراکی بخورید، بیش‌تر می‌توانید از مزایایی که برای سلامتی دارد استفاده کنید. سیر سرشار است از آنتی‌اکسیدان که در به تاخیر انداختن دژنراسیون چشم در اثر بالا رفتن سن موثر است و چشمانی روشن‌تر و درخشان‌تر به شما می‌دهد. سیر باعث می‌شود که سفیدی چشم‌تان روشن‌تر به نظر برسد. سیر را در هر غذایی که برای‌تان مقدور است هر روز استفاده کنید و از چشم‌هایی درخشان‌تر برخوردار شوید.


مطالب پربازدید

امروز یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸

نظرات