پیام سلام مجله آموزشی سرگرمی سینمایی > سلامت > اموزش یوگا جهت درمان سردرد و درمان استرس

اموزش یوگا جهت درمان سردرد و درمان استرس

سلامت | ۷ آذر۱۳۹۴ | 1991 بازدید | نظرات

در این پست قصد داریم تمرینات مخصوص یوگا برای درمان سردردهای میگرنی و هم چنین درمان استرس را برای شما آموزش دهیم…

برای سردرد: شاید این نوع نرمش برای همه کار آسانی نباشد اما تکیه بر روی یک پا و نگه داشتن تمرکز و تعادل در یک نقطه باعث آرامش اعصاب بعد از انجام دادن این حرکت می باشد.چهار دست و پا نشسته کمر خود را به سمت بالا بکشدروی زانو ها بنشینید و به آرامی دستهای خود را رو به جلو دراز کنید و ۱۰ نفس دم و بازدم را تکرار کنید.
به پشت دراز بکشید دستانتان را راحت باز کنید و همانطور ه به سقف نگاه می کنید پاهایتان را به دیوار تکیه دهید.پاها و بدن شما باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشندبنشینید پاهای خود را دراز کنید و یک پای خود را خارج پای دیگر گذاشته و با دست مخالف به سمت مخالف نگاه کرده و باعث کشش عضلات پشت خود شوید.
پاهای خود را دراز کنید و سعی کنید با آنها زاویه ای ۹۰ درجه بسازید و بدن خود را از طرف پهلو بر روی پای خود خم کنید.این حرکت را برای هر دو پای خود به مدت ۱۰ نفس تکرار کنید.

پاهای خود را دراز کنید و همانطور که دستانتان را پهلو پاها قرار داده اید بدن خود را به طرف زانوهایتان خم کنید و تا حد ممکن خود را به طرف جلو بکشید.این جرکت سبب کشش عضلات شما می شود.

به پشت دراز بکشید چشمانتان را ببندید و کاملا ریلکس کنید و با تمام وجود آرامش را اجساس کنید

ریلکس کنید

______________________________________

۱۳۹۳

۱. حرکت جنگجوی II به قوی تر کردن عضلات چهار سر ران و انعطاف پذیری عضله های ران کمک می کند.
۲. حرکت درخت کمک کننده برای حفظ تعادل است.
۳. حرکت گربه برای ایجاد انعطاف پذیری در ستون فقرات
۴. حرکت گاو بلافاصله بعد از حرکت گربه است و بسیار مفید برای ستون فقرات می باشد.
۵. حرکت جنگجوی I برای کشش عضلات ران، پهلو و قدرمندکردن عضلات پا عالی است.
۶. حرکت تخته برای قدرتمندکردن عضله های شکم ایده ال است.
آموزش یوگا

آموزش یوگا

۷. حرکت ریه برای قدرتمند ساختن عضلات ران و سینه ایده ال است.

۸. حرکت شتر برای زمانی که مدت ها پشت میز نشسته اید ایده ال است. این حرکت قفسه سینه را به شکلی کامل باز می کنذ.

۹. حرکت سگ رو به پایین پشت را به شکل کامل به کشش وامی دارد.

۱۰. حرکت کبرا آرامش بخش و همچین قدرتمند کننده‌ی عضلات پا و پشت

۱۱. حرکت مثلث حل کننده مشکلات کمر و پا است. این حرکت منعطف کننده عضلات باسن و همچنین ایجاد بالانس است.


مطالب پربازدید

امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

نظرات